Mitt perfekta lilla kaos...

Sjukt, hur vi tänker?

Publicerad 2010-04-23 15:50:44 i Vardagligt,

Jag har en vän som lider av en sjukdom.
En av dom värre.
Den heter anorexia.
Hon har haft detta spöke i sitt huvud länge...
i 11 år...
Kan ni fatta det?
11 år av ångest.
Det är svårt att ta in...
Det är så lång tid som "gått till spillo" i mina ögon.

En gång när hon sov över här så strosade jag runt här uppe medans hon låg i soffan.
Jag hade bara på mig en t-shirt o trosor för vi skulle gå o lägga oss.
- ska jag släcka den här lampan?
- ja det kan du göra.
Samtidigt som jag gör det så tänker jag "gud nu ligger hon där o ser mina feta lår o tänker: människa gör nåt åt dom".
Det gjorde hon ju givetvis INTE visade det sig.
För idag pratade vi o hon kläcker ur sig nåt i stil med.
"jamen du har ju en sååån fin kropp, den är ju perfekt, så hade jag velat se ut. Jag tänkte fråga vad du vägde men jag låg där o kände mig så ful o tjock jämfört med dig"

DET mina vänner är svårt att ta in.
Jag hamnade i nån form av chock tror jag.
Jag? fin? perfekt? Vad pratar du om?
Du tjock? ful? va tänker du med?

Men sen slog det mig att jag har en precis lika skev bild av mig själv som hon har.
Som vi säkert alla har.
Vi har väl alla nåt som vi stör oss på.
Nåt vi vill tajta till, ta bort eller sätta på plats igen!

Det är så sjukt att hon  kan tänka en sak, jag tänker en annan, ingen säger nåt, men när vi väl pratar om det sen så blir ju allting så glasklart!!


(lånad bild)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela