Mitt perfekta lilla kaos...

Idag är det...

Publicerad 2010-08-22 09:33:32 i Vardagligt,

...Erikas ansikte som ska få sig en riktig genomkörare så här tidigt på morgonen!
Hoppas hon inte somnar i foundationen =)
Fick nyss ett sms där det stod:
"kan vi ta det 10 istället, har inte hunnit äta frukost än"
Jäkla henne, som fick sovmorgon bara sådär=)

Det är ju ingenting man får i överflöd här direkt, sovmorgon alltså!
JESUS, vilken natt!
Det började med att basse kom in till oss o sa att Ebba va i hennes säng.
(ebba är hennes egen katt, som tror att basse är hennes barn=))
Ner med kattskrället o i säng med basse bus igen.
Efter 1 timme så va det dax igen.
- Jag får inte ner henne mamma *suck*
Då blev jag så trött på allt va katt heter att hon fick sova hos oss istället, för där hoppar katten INTE upp vill jag lova=)
Ett tag där efter (har inte riktigt koll på tiden mitt i natten=)) så börjar lite.
Han somnar inte om i sin säg utan fick komma till vår.
Så bort med basse till hennes säng, ut med katten o ner med liten i vår...
Det är ett helt träningspass det här jag vet....=)
Liten börjar blöda näsblod (igen...?!?)
O lat som man är så körde vi in täcket i näsan på honom!
Som tur va hade det mesta hamnat i hans egen säng så det va mest att "snygga till" honom som gällde...
Så imorse när man vaknade så fick man gnugga bort en blodfläck här o där=)
Får inte glömma att byta sängkläder sen....=)

Men det här med kattskrället!
Hon är hur mysig som helst men beter sig verkligen som en trotsig tonåring?!=)
Bandet mellan henne o basse är jättefint...
Det finns inget härligare än när hon står nere vid sängkanten på morgonen o kurrar, precis som att hon säger:
"får jag komma upp?"
Basse svara: ok en liten stund då
O sen kan man riktigt se hur kattskrället ler...Jag LOVAR hon gör verkligen det!
Upp i sängen o mysa en stund innan det är dax för skola o allting annat...
Det är ofta så det ser ut.
Men sen börjar hon ju ta sig friheten att hoppa upp där mitt i natten o nafsar efter basse när hon försöker ta ner henne igen!


Detta kortet gör henne inte riktigt rättvis.
Sååååå galen som hon ser ut här är hon inte...(inte riktigt=))


Så här söt va hon när hon va färsk här hemma=)
Det va tider det.
Små små tänder som inte gjorde ont...
Små små klor som va hur mjuka som helst....=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela