Mitt perfekta lilla kaos...

Jul hos mig!

Publicerad 2010-12-07 15:11:49 i Vardagligt,

Blev lite full i skratt nu här i min ensamhet!
Det blir väl lätt så när den lille sover o man själv saknar vuxet sällskap större delen av dygnet=)
Vilket fall...
Jag började fundera över hur mycket REGLER jag har runt julpyntet!
Detta är en grej som är VÄLDIGT viktig för mig.
Hur det ska vara
Vad som får vara uppe
Hur mycket som ska plockas fram
Vart det ska stå osv...
O här kommer några bilder som bevisar mina egenheter:

1. "Fete Tomten" som jag så vänligt kallar honom!
Han har hängt med i ALLA år och utan honom blir det ingen jul.
Han har gått sönder två gånger men det kan man inte tro=)
Misstänker starkt att jag fått honom av Farmor o Farfar!!


2. Min UNDERBARA ljus stake som Pappa har gjort!
Jag nästintill vägrade flytta hemifrån om jag inte fick en likadan som han gjort till dom.
Det måste skrämt slag på honom för julen efter fick jag en =)
(kortet gör den inte rättvis men kameran är ju även den sjuk)


3. En handmålad tomte ifrån min första dagmamma!
Sofia, julen 86 står det i rumpan på dom.


4. Behöver ingen närmare presentation.
Vem som helst kan ju se att detta är en sak som man inte kan leva utan i juletid.


5. Jag har en förkärlek till små detaljer endast runt jul.
I vanliga fall är detta ingenting jag bryr mig nämnvärt om men just nu blir det extra viktigt.
Till både katternas och barnens stora glädje...
(ser du blomman Suz...den lever än!!! o jag är mäkta stolt)


6. Jag ber barnen ställa julkalendrarna i köket
(precis som jag själv gjorde när jag var liten)
på samma plats, på samma kant....=)


7. Varje år så inser jag att jag måste köpa nya julgardiner.
Men istället för att göra det så hänger jag upp det juligaste jag har o "pimpar" sen med olika julsaker...


Har ni nåt extra viktigt som ni MÅSTE ha på ett visst sätt under julen??

Kommentarer

Postat av: suz

Publicerad 2010-12-07 20:21:30

Ja du det va inte illa bra jobbat :)

Jag e likadan när det gäller jul saker vissa får komma fram detta året å andra inte . vissa "passar" inte överallt ;)

hihi Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela