Mitt perfekta lilla kaos...

Vilket smarthuvud va det som kom på...

Publicerad 2010-12-06 21:22:11 i Vardagligt,

...att vi skulle byta smak på den flytande alvedonen?!?!

Min son är inte kräsen när det kommer till sånt.
Han har en filosofi som säger gapa och svälj...
O tur är väl det så mycket som vi är tvugna att trycka i honom när han blir dålig!
Men när det kommer till flytande alvedon så går det inte längre att be snällt.
Man får jaga honom lite, leka, truga, smaka själv (o fy satan säger jag bara)...
Idag blev jag så trött så jag mutade med godis!
- SNÄLLA du, du får en godis om du tar medicinen nu?!
Han tittade VÄLDIGT skeptiskt på mig men efter att ha lovat några fler godisar än en så slank det ner!
Förr va ju alvedonen HUR GOD SOM HELST!
Fast det kanske va därför dom bytte smak?!
Farligt god kanske?!?
Men va dom tvugna att ta svartvinbär?!? eller är det ens det?!?
Bara för att den var god innan behöver man ju inte ta i så man skiter ner sig och göra den odrickbar!

Förlåt jag är så jävla grinig...
Febern blir bara högre o högre...
Hostan blir värre och värre..
O jag är så trött på alla sjukdommar nu att det knappt hjälper att svära...

Kommentarer

Postat av: Madde Olsson

Publicerad 2010-12-10 22:25:41

Men du Fia! Har ni provat flytande Panodil?? Finns i jordgubbssmak, är lite trögflytande o det är det enda jag får i Albin när han e sjuk.... då gapar han självman vilket han inte gör när han får Alvedon, den får man tvinga i honom :/



MAssa kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela