Mitt perfekta lilla kaos...

Får man vara glad idag?

Publicerad 2010-07-07 19:56:40 i Vardagligt,

Får man skoja om någonting?
Jag får nästan dåligt samvete när jag gör det, men samtidigt vet jag att det är just det som får mig att hålla huvudet över vattenytan just nu.
För det är just det jag behöver göra.
Fixa allt, finnas där...
Det är svårt när folk går bort.
Det känns inte på riktigt förrän man hamnar i en sits där dom egentligen skulle varit med, då gör det ont på riktigt.
Nu är det bara overkligt o svårt att ta in.

Men trots mitt dåliga samvete så ska jag ändå försöka berätta nåt lite lustigt som vi har varit med om.
Vi har nämligen problem med humlor här hemma.
Dom har gjort ett fint litet hål i närheten av altandörren, under fönsterbläcket (ute givetvis).
Där åker dom in, bor, lever o föder små små übersöta humlebebisar.
Men hur söta dom nu än är så har jag inte lust att ha dom kvar så därför ringde vi först till dom som "äger" stället.
Nja, blev svaret, vi har inte hand om skadedjur när det kommer till utsidan.
- men det står i kontraktet att ni har hand om fasaden o det är just i fasaden som dom flyger in? räknas inte det?
- nja...nje...nej
- men det här är ju ett jätteproblem för oss. Vi kan ju inte ha öppet dörren utan att dom flyger in.
- ja men då är det en helt anna sak, för när det är innomhus då blir det våran sak
???!!!???!!
Ja, jag vet svaret är ju så luddigt att tom den smartaste i världen inte vill diskutera mer med dom.
Vilket fall så blev vi ombedda att ringa till anticimex istället för som dom sa på kontoret: "det är våran sak om humlorna flyger in, men vi kan inte göra någonting åt det, då krävs det folk som vet hur man gör"
TOPPEN!
Ringde dit o hade det lustigaste samtalet någonsin:
"Vi gör ingenting åt humlebon. Dom räknas nämligen inte som skadedjur med tanke på att dom tillför en så bra flora till naturen. Hade det varit getingar så hade det varit en annan sak med tanke på att dom kan attackera folk"
- Men jag struntar i hur bra floran nu än blir, för dom förstör min vägg o flyger in i mitt hus utan tillåtelse!!!
-jasså dom flyger in? jamen då är det en annan typ av problem. Då kanske vi kan ta bort det.

Stackars humlan egentligen.
Det är inte meningen att den ska kunna flyga - men den gör det ändå
ibland räknas den som skadedjur - men samtidigt är den hur bra som helst för naturen!
Snacka om att leva dubbelliv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela