Mitt perfekta lilla kaos...

HEJJA PAPPA, MIN HJÄLTE!

Publicerad 2010-07-31 16:21:12 i Vardagligt,

Har nyss varit nere o kikat på Pappa som sprang stadsloppet här i stan.
Shit va stolt jag är!
Nästa år springer jag med honom=)

Det va lite lustigt det där, för några dagar sedan låg vi på mormors gräsmatta han o jag o pratade om det.
Både han o Mamma har ju blivit världens hurtbullar nu o jag sa nåt i stil med:
- jag tror fan jag också vill börja jogga.
- Jasså är det dax?
- Ja, det hjälper inte att kasta tallrikar längre, jag måste få ut min frustration på annat sätt o porslinet börjar ta slut *skratt*
- Men gör det då, det är bara att ta tag i det.
- Nja men jag måste ha ordentliga skor.
- Men jag hjälper dig, jag vet vad du ska köpa, jag kan betala?
- Nej då det är ingen fara jag kan köpa dom själv bara jag får lite hjälp med vad som är ordentligt o inte.
- Du vet han Paulo Roberto? han har ju skrivit en träningsbok.
- Jaha?
- Där skriver han nåt i stil med att ända anledningen till att han just joggar är för att det gör honom glad. Det utlöser liksom "nöjd" endorfiner i hela kroppen!
- Ja det är väl du ett levande bevis på?=)

Det hela slutade med att jag kom hem med sprillans nya träningsdojjor.
TACK!!!
Så nu har jag ingenting att skylla på längre=)
Dessutom vet jag att jag sa för längesen:
"Den dagen jag ser en leende joggare så ska jag fundera över det"
O det gjorde jag idag minsann...
Kolla in min hjälte...
*KÄRLEK*



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela