Mitt perfekta lilla kaos...

Mysig kvällspromenix...

Publicerad 2010-07-26 20:51:09 i Vardagligt,

...har jag gått precis, jajjamän...
Någonting måste man ju göra under semester så man inte säcka ihop totalt när det är dax för jobbet igen=)
O nu avrundar jag med lite godis...nödvändig promenad?!?=)
Men jag ställde godis skålen i vardagsrummet o själv sitter jag ju här så det blir en minipromenad så fort jag vill ha nåt...man måste vara smart=)
Vänta lite...
....
....
Det blev en godis napp (o några chokladbitar)

Dagen idag kan sammanfattas med ett ord: OGRÄS!
Men på nåt sätt är det rätt fridfullt att rensa, tycker ni inte det?
Känner mig som en kärring, hahaha...
Men på nåt sätt är det det.
Solen sken o jag låg på knä i rabbatten medans Liten sprang runt o grävde upp hela gräsmattan med en skruvmejsel=)
Den där jäkla gräsmattan kanske man ska säga istället
Eller OGRÄSMATTAN...
Eller klövermattan...
Eller ängen...
För just gräs är liksom inte det som växer bäst där om man säger så.
Mannen har varit på mig ända sen vi flyttade in:
"Kom igen nu, SNÄLLA, vi river bara upp skiten, plattar till lite o rullar ut ordentligt gräs, sen är det klart"
Men jag...
Nej jag...jag ska fixa ALLTING själv, (så jäkla envis)
"Nej men så farligt är det inte. Herregud det är väl bara till att rensa bort skiten o vattna lite så blir den fin"
Säkert...
Jag HATAR att behöva säga att han har rätt, men i just det här (ända) fallet så har han nog faktiskt det=)
Jag tycker inte jag har gjort annat än rensat idag, men det syns ju inte ens...
Nästa år ska jag rulla ut en ny...golfgräs..det hade väl varit nåt...o sen jäklar ska jag vattna=)
Eller så lägger vi trall över hela skiten...bygger in allting...då hade grannarna fått nåt o prata om minsann=)
I veckan ska vi plantera en häck, det ska bli spännande..
Det ser alltid så roligt ut med en ny häck, pytteliten, halvdöd o knappt några blad på!
Områdets stolthet=)
Ja ni hör ju, det är ju bara trädgård i huvudet på mig nu...KUL bloggmaterial!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela