Mitt perfekta lilla kaos...

Telefonsamtal med Basse!

Publicerad 2010-07-26 21:09:06 i Roliga barn,

-MAMMA!!!! JAG ÄR PÅ LISEBERG!!!
- Ja jag vet gumman, va roligt att ni kom iväg, har ni roligt då??
- NEJ, jag va nära på att DÖÖÖÖÖ!!!
(funderar på vad som kan ha hänt, mår hon illa av allt åkande eller har pappa klantat sig)
- VA, vad säger du??
- JA!!!!! MAMMA, jag har åkt BALDER!!
(funderar en stund o kommer på att det är den där trägrejen va?)
- Hahaha...va den inte rolig då? det måste väl ha killat ordentligt i magen?
- NEJ, jag skrek hela vägen!!
- Men lilla basse då (säger jag med min "lugna-ner-barnen-mamma-röst")
- O sen när jag åkte dom där bilarna? du vet dom som flyger högt upp i luften?
- Ja dom ja...
- Då skrek jag också, då skrek jag att jag ville hem till Mamma!
- Men lilla hjärtat (rösten där igen ja)
- Nu ska jag o Pappa åka sagoslottet!
- Du det tycker jag låter som en VÄLDIGT BRA ide, ni har åkpass va?
- Ja!
- Då kan du åka den hur många gånger du vill!
- Jaha (säger hon med sitt goa barnskratt) ja det kan jag faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela