Mitt perfekta lilla kaos...

Förlåt min kassa uppdatering...

Publicerad 2010-06-02 21:52:06 i Vardagligt,

... MEN...
1. Vi bygger en trall/altan
2. Basse har lyckats med att bli bjuden på barnkalas båda dagarna i helgen o det ska inhandlas paket.
3. Min kusin tar studenten på fredag o där ska det också inhandlas grejer
4. Jag jobbar
5. Jag har ont o är grinig pga min jävla spiral
6. Vi ska måla vardagsrummet
7. Liten har börjat dagis denna veckan o vi är i full färd med inskolningen

Ja som ni ser är det LITE MYCKET just nu!
Värst är nog den förbannade spiralen dock.
Man skulle ju kunna tro att allt skulle vara finemang me tanke på att den ändå suttit där sen november, men tydligen inte.
Svaret ifrån barnmorskan va att det kan krångla från o till upp till 6 månader.
Jag mitt nöt trodde ju att jag tagit mig genom det värsta o att det bara skulle bli bättre.
Men brösten ömmar som om man vore gravid, magen spänner så jag nästan mår illa o hormonerna flödar allmänt i kroppen vilket resulterar i ett jäkla konstigt humör=)
Knepiga saker det där...
Alternativet är att ta ut den o prova igen senare sa barnmorskan.
EHHEEE....NEJ NEJ NEJ, ÅTER NEJ! Blev mitt svar.
Ni kommer väl ihåg att jag svimmade när jag satte in den!?
Den får gott sitta där tills den fungerar som jag vill=)

Liten då!
Jo det blev dagis nu för hans del!
ABSOLUT INTE för att vi va missnöjda med dagmamman, nej hon är nog den mysigaste i den här stan.
Men vi kände att han nog skulle ha mer nytta av dagis.
Det går ju inte att komma ifrån att dom har mer tid att vara ute, dom får maten serverad o alltid nylagad, dom får större variation på maten o dom har fler resurser helt enkelt.
Han började denna veckan o allt har gått jättebra.
Han pratar om dagis hela tiden o "itta".
Nej det är inget fult ord som han redan lyckats lära sig=)
Utan hans favorit fröken på dagis som heter Birgitta.
Han ÄLSKAR att få vara ute mest hela dagen o ALLA leksaker som finns där.
Det känns verkligen TOPPEN!
Sen skadar det ju inte att man redan känner personalen me tanke på att basse gick där innan.

O ja altanen!
Vi har pratat om det länge men jag trodde nog inte att det skulle bli redan denna veckan.
Jag måste varit på jobbet när detta bestämdes=)
Men fint blir det iaf, o det bästa av allt är att jag bara behöver säga hur jag vill ha det o slipper lyfta ett finger=)

Nu blir det duschen, filmen, sängen...
Sov gott mina vänner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela