Mitt perfekta lilla kaos...

Helgens bravader! (nästan alla)

Publicerad 2010-06-07 16:01:27 i Vardagligt,

I lördags va jag bjuden på "mammafest".
Dock hade jag haft FRUKTANSVÄRD huvudvärk hela dagen o saken blev ju inte bättre av att vi gick på ett barnkalas innan på dagen.
Hem o vila lite innan, helt enkelt.
Mitt i vilandet ringer Erika:
- Hur går det för dig, när kommer du?
(jag sov förstås men skulle här låtsas vara så vaken jag bara kunde)
- Jo då, det känns faktiskt bättre, men det dröjer nog en stund till. Har ni ätit? (lyckas faktiskt övertyga henne om att jag är hur vaken som helst)
- Ja det har vi, men jag sparade lite till dig!
- Släng det jag tar en macka istället. Ska bara göra mig i ordning så dyker jag upp strax
(samtidigt som jag går in på toaletten, försöker dra fingrarna genom håret, undrar hur jag ska lyckas göra en frisyr av det här barret o dessutom lyckas få bort kuddstrecken på ena halvan av ansiktet inom 10 min=))
- toppen!

Det gick dock o kvällen blev riktigt trevlig!
Va längesen som jag träffade så många härliga människor på en gång=)

Utgång blev det givetvis, efter en flaska rödvin försvinner nämligen all huvudvärk upptäckte jag=)
En bit in i kvällen står vi o dansar o jag lyckas få min egen drink över mig.
Killen som trillade in i mig erbjuder sig genast att köpa en ny.
- nej då det behövs inte (menar jag) Den va nästan slut ändå, det är ingen fara.
Han insisterade o vi gick till baren.
Vi pratade om ditt o datt o kom tillslut in på vad vi jobbar med.
- Va jobbar du med sånt? (säger han i chock). Hade jag fått gissa så hade jag trott att du stod i en klädbutik.
(va det det bästa han kunde komma på???)
- Gissa på mig då (säger han)
(jag tar en snabb titt på killen. Knallröda byxor, han måste vara estetiskt lagd.)
- Ehhee ja har ingen aning...lärare? dramalärare säger jag då?
- Nix gissa igen
- Nehe, jobbar du me barn då?
- Nix inte det heller. Ska jag säga? Lova att inte skratta då?
(Jag funderar på vad sjutton han kan jobba med som jag ska skratta åt, strippa? Ska jag säga det högt? näe...)
- Ja säg, jag lovar att inte skratta (snälla gode gud låt han inte vara strippa för då knäcker jag mig)
- Jag är tandläkare! (säger han stolt)
(Tandläkare??? Ja då har han ju verkligen träffat rätt tjej.)

- Oj då tandläkare (nervöst skratt). Vilket yrke...det hade jag aldrig kunnat gissa!
(Samtidigt som jag kikar efter hur i helvete jag ska ta mig ur den här situationen.)

Skrattade gott åt det här när jag stod på jobbet med kramp i armarna innan!
Funderade på vilket yrke som hade varit "värst att vara ihop med".
Tandläkare ligger högt på listan vill jag lova=)
Men sen slog det mig:
Tänk er att vara ihop med en gynekolog!
Fy fasen...
*skratt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela