Mitt perfekta lilla kaos...

Ord som sonen kan:

Publicerad 2010-06-22 22:12:49 i Vardagligt,


Just nu så är nog min son den roligaste på hela jorden!
Han får mig att skratta såååå mycket VARJE DAG.
Denna åldern är verkligen toppen!
Han är ju lite sen (tror jag??) me pratet så först nu börjar han sätta ihop ord två o två tre o tre osv.
Han testar, det blir fel o han skrattar åt sig själv.
Här är lite ord som han kan o som är fantastiskt roliga!

Bimbi - bil
gykeupyke - nyckelpiga
dos - juice
backa - macka
oppe - moppe (detta ordet är dock inte så roligt längre me tanke på hur ofta vi får höra det på en dag.)
hue - fluga (detta kan också vara myra, skalbagge, kryp o insekter)
hua - humla
geggamamma - geggamoja
mim mamma - min mamma *mys*
bong - boll
nönne - sönder
ijo - lego
näm - hjälm
gycke - cykel
nänna - regna
oppa - hoppa studsmatta

O en mening kan se ut så här:
"oppe jaaa näm, vaffa aaa"
Vilket betyder typ:
Morfars moppe hjälm ligger där jaa

eller varför inte:
"mamma bimbi nääääeee, mamma gycke"
Vilket betyder
Mamma fick inte ta bilen för pappa har den, så hon får lov att cykla hon=)

Men imon får hon ta bilen allt!! Så det så...
Börjar nästan gilla den här operationen!
Ligg i soffan du så tjänar jag pengarna=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela