Mitt perfekta lilla kaos...

Underbara människa!

Publicerad 2010-06-24 18:29:15 i Vardagligt,

Det är sällan man stöter på en person som verkligen gör intryck på en, ett positivt sådant menar jag givetvis nu.
Ni vet när man blir sådär helt tagen o bara känner: gud vilken underbar person.
Detta hände mig idag.

Vi har haft lite extra arbetare på jobbet nu...blandade åldrar, folk som kommit o gått.
Den här mannen har varit där ett tag, vi har småpratat lite så där som man gör men inte mer.
Men så föll det sig så idag att vi skulle jobba tillsammans hela dagen.

O från första stund så känner jag mig bara lugn o trygg me honom.
Jag tror det har att göra med att han är lik min Farfar=)
Hans händer liknar Farfars o kroppsspråket på nåt vis också...
Genast kommer UNDERBARA barndomsminnen fram o blir levande.
Känslan av att springa barfota i Farmor o Farfars trädgård, på stengärsgården, jorden mellan tårna efter att man varit o hjälp farmor rensa ogräs i landet.
Smaken av en morot eller jordgubbe som man plockat o stoppat i munnen direkt.
Jordig o knastrig=)
Så himla HÄRLIGT!!!

Samtidigt som det är konstigt att denna man kan väcka allt detta till liv bara genom att vara...

Men vissa bara är sånna.
Vissa har bara sån härlig energi att dom tar över rummet när dom kliver in.
En öppen, ärlig o varm sådan...

(jag föreslog för mamma att vi kunde presentera mormor för honom. Men han va tydligen redan gift, fasen me...=))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela