Mitt perfekta lilla kaos...

Ännu en!

Publicerad 2010-03-06 15:40:43 i Roliga barn,

Kära dotter ringde nyss, hon är med sin pappa hos farfar.
-
HEJ MAMMA!!! VET DU VAD!!!
(jag förstår genast vad som hänt, men vill låta henne berätta det själv=))
- Nää, va är det nu?
- JAG HAR TAPPAT MIN TAND!!
(mycket riktigt, precis som jag trodde)
- VA??? Har du? gud va skönt basse. Nu slipper du ha den dinglandes i munnen ju!
- Ahaa (mycket stolthet i den rösten)
- hur tappade du den då? drog du ut den själv?
- nehe, jag trillade in i stolen o slog ut den.
(ni som vet hur mitt barn fungerar blir ju som jag: inte ett dugg förvånade *skratt*)

Samtalet flöt på o tandfen kom på tal.
Hon tror inte på tandfen längre men tycker ändå att det är roligt=)
- Då får du lägga tanden i ett glas nu då o se vad det blir?
- Jaaaa!! Mamma? jag ska skriva en lapp att jag vill ha 20 kr.
- Hahahaha!! ja gör det så får du se om det funkar.
(tur att det är pappahelg för det beslutet vill inte jag ta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela