Mitt perfekta lilla kaos...

Basse frågar - på de mest udda vis!

Publicerad 2010-03-11 12:57:17 i Roliga barn,

(med en mer frågande min än du har vid ett påstående)
- Mamma, Nellie har börjat säga as
- jasså! Det va ju inte bra!
- Näee, hon säger det hela tiden, till allt.

(är det nu man som förälder liksom bara ska inse att hon kanske pratar om sig själv lite här också?)

- Om du undrar så får du INTE börja säga as.

- Det va väl det jag trodde (suck)
inte asgott? inte asroligt ens?

- Nej. Lilla hjärtat, det är inte speciellt snyggt o svära hela tiden. Svära får man göra när det är nåt speciellt.

(detta är en helt fantastiskt regel som jag kommit på. Man får svära när man slår sig, när man är otroligt arg eller lessen. När man vill ta i ifrån tårna liksom. På så vis behöver jag inte ha dåligt samvete när jag själv klämmer mig i diskmaskinen o skriker FAN!!!!!! )


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela