Mitt perfekta lilla kaos...

Basses förklaring på is.

Publicerad 2010-03-02 21:37:30 i Roliga barn,

Jag o barnen är ute o går i all snö/slask/is.
Basses mun bubblar på som vanligt o Pelle stannar var o varannan sekund för att titta på nåt/lyfta på nåt/peka på nåt/skratta åt nåt.
På hemvägen går vi genom parkeringen där vi bor:

(basse)
Mamma, här är ännu mera is!!
(jag) ja tänka sig, den va inte slut här heller! (måttligt road med tanke på hur mycket jag fryser)
(basse)
Fast den här va bara halvis (säger hon samtidigt som hon hoppar på en isfläck)
(jag) (skrattandes)
Halvis? hur menar du nu?
(basse) Jamen det finns halvis o riktig is, som hårdis kan man säga. Halvis går ju sönder bara man står på den men hårdisen kan man gå på.
(jag) Då har dom hårdis i ishallen då?
(basse)
Ja, alla gånger jag har varit där iaf

=)
Hon är så härlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela