Mitt perfekta lilla kaos...

Krock?

Publicerad 2010-03-10 15:32:59 i Vardagligt,

Igår när jag satt vid datan o skrev mitt blogginlägg så kom mannen hem.

- du? (säger han sur som ätticka)

- vänta lite lite lite, jag ska bara bli klar! (samtidigt som jag skriver funderar jag över varför han är arg)

- Jag har krockat!

Fan va jag kände mig dum där=)

Som tur va så hade det gått bra för honom, men värre för bilen.

Vi är rätt olika där visade det sig sen:

Han svor över varför i helvete man sätter sig i en bil när man är över 80 år, blind, döv o seg.

Medans jag tyckte "men du, det är bara en bil"

Jag tycker att det hade kunnat gå värre.

Jag betalar "glatt" självrisken på bilen istället för att någon hade blivit allvarligt skadad.

Det är ju "bara" materiella ting.

Sen skadar det ju inte heller att mannen körde på huvudled o den som han körde in i svängde ut när dom hade väjningsplikt.

Kanske är de därför jag reagerade som jag gjorde?

För jag vet att vi har "rätten" på vår sida!

(fy va hemsk jag är=))

Vilket fall så står nu bilen, jag får åka snålskjuts o storhandla är väl inte att tänka på. YES!!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela