Mitt perfekta lilla kaos...

Kväll ljuva kväll....

Publicerad 2010-03-11 21:57:16 i Vardagligt,

...det blev torsdagsmys idag minsann=)
Vi tog ett låååångt bad, pratade skit o drack vin, UNDERBART!!!
(givetvis fanns choklad med i bilden också)

Nu blir det dock sängen!
Måste gå o lägga oss tidigt idag me tanke på att vi hörde ett oroväckande sälljud innan=(
Ni med barn vet kanske vad jag pratar om: Den HEMSKA kruppen!
Det va längesen pelle liten hade det nu.
Jag har gått o hoppats lite på att det försvunnit helt, men tydligen inte.
Kanske, vi ska inte måla fan på väggen än!
Tror senaste gången va i slutet på sommaren/hösten förra året.
O innan dess va det ett par gånger under sommaren.
Finns inget hemskare.
Han piper o skrovlar i bröstet o det finns inget man kan göra mer än trösta, lugna, finnas där o se till att luftvägarna får frisk luft.
I somras gick det ju att sitta ute med honom på altanen, men nu?
Får väl stå en stund i dörren inbyltad i filtar.

Kommer ihåg när vi satt ute i somras.
Hans lilla lilla kropp nära nära min under ett varmt gott täcke.
Solen höll på att gå upp o det va tom några fåglar som kvittrade.
Andetagen blev lugnare o han somnade där tillslut.
Det va magiskt mitt i allt kaos!

Sov gott mina vänner o håll en tumme för oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela