Mitt perfekta lilla kaos...

Prova detta!!

Publicerad 2010-03-13 14:48:18 i Vardagligt,

Säg dessa orden på engelska:
KÖPA - HAV - SKJORTA - TIO

Kul va?=)

Längre än så sträcker sig tyvärr inte min humor idag!
Det blir väl så när man aldrig får sova.
Fast nu sover liten ifs middag så jag hade ju kunnat gå o lägga mig o blunda en stund.
Men då finns det genast en massa annat att göra=)
Jag har lovat dottern en melodifestival kväll!
Fantastiskt roligt me tanke på hur mycket jag VERKLIGEN ÄLSKAR den tillställningen!
Men va gör man inte för familjefriden=)
En kompis till henne ska sova över, mannen ska blanda fördrinkar med paraply i (alkoholfritt givetvis), det blir go mat o efterrätt.
Mysigt helt enkelt!

Mysigt fram till klockan 22 när dom går o lägger sig o den lille vaknar av hostanfall=(
Tycker så jäkla synd om honom...
I natt fick jag verkligen panik när han vaknade.
Klockan va 04.00 o jag fick gå ner med honom o ta lite frisk luft så att andningen skulle bli lättare.
Då kom jag att tänka på det här:
"tänk om vi någon gång får för oss att åka någonstans, vilket vi ofta får, o glömmer denna förbannade medicinen hemma. Måste detta va en sån där sak som man alltid packar ner om ut i fall att? Med tanke på att vi inte vet varför det kommer, eller när, så kan det ju i stort sett hända när som helst. Det spelar ju ingen roll om man är borta över en helg eller på semester en vecka. Händer det så blir det ju ILLA varje gång."

Summan av detta får väl bli: Ja det måste vi nog.

Ännu värre är att den förbannade medicinen inte verkar ta lika bra som de senaste gångerna.
Sist jag bloggade så skrev jag ju att det va så skönt, den verkade hjälpa.
Men njae, jag får nog lov o ändra mig där.
Vi har recept på en inhalator (en mask man andas i), o som det verkar nu får vi nog gå o plocka ut den imon.
Lika bra att den finns hemma!
Då kanske man slipper åka in akut på natten om det blir riktigt illa.
Vi har åkt in en gång, den första gången det hände, o det va så hemskt!
Midsommarafton förra året, allting va stängt o ingenting vi gjorde här hemma verkade hjälpa.
Tillslut pep det så illa i bröstet på honom att vi va tvugna att åka in.
Så där satt vi jag, mannen, liten o den förbannade masken.
Sköterskorna lämnade oss i fred så vi fick göra det själva.
Man sitter ju o andas i den en stund o liten blev så rädd för sköterskan att det va bättre hon väntade i korridoren.
Jag grät, mannen grät, liten gallskrek o masken den pustade.
Jag hade så dåligt samvete över att jag va tvungen att hålla fast han när han va så rädd.
Att tvinga honom att andas i den förbannade masken.
Det hjälpte ju dock tillslut o han somnade av ren utmattning i mina armar, men fy...
Får tårar i ögonen bara jag tänker på det...

Vilken rolig bloggstart det här blev, verkligen!!
Hur många sjukdommar har vi haft hittills?? =)
Jag har ifs inte haft en enda tror jag (peppar peppar) men alla andra höjer ju statistiken något=)

Nä, om man skulle gå o göra den där (förbannade) efterrätten innan han vaknar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela