Mitt perfekta lilla kaos...

Blev påmind om nåt jag har förträngt!

Publicerad 2010-11-12 20:49:04 i Vardagligt,

För två timmar sen så ringde min söta, gravida vän och bad och skjuts hem ifrån jobbet!
Paff blev jag för det är inte likt henne...hon cyklar i det flesta väder utan att klaga dessutom!
Men nu går hon in i den där tråkiga sista gravida delen...det är tungt...hon känner sig ful och fet och har inte lust med någonting! Vädret va skit och hela hon skrek NEJ!
Snäll som man är så drog jag på mig gympadojorna (som givetvis blev pisseblöta), drog ner mössan över halva ansiktet, knäppte jackan o virade in större delen av kroppen i den varmaste halsduken jag kunde hitta!

- Guuuuuud vilken ängel du är!!!!!
- Ingen fara, jag gjorde ändå ingenting speciellt. (mumlar jag bakom halsduken samtidigt som jag torkar av händerna på jackan som både blivit blöta och iskalla eftersom jag har hängt upp hennes cykel på bilen)

DÅ SLÅR TANKEN MIG!
Det är SÅ HÄR det kommer vara om bara några år!
PRECIS SÅ HÄR!
- Mamma kan du komma?
- Mmmm
Det är helt sjukt va tiden går.
Tänk att för bara några år sedan så va det jag som ringde min mamma o pappa. Drog upp dom ifrån värmen i soffan. Skickade ut dom i regn, rusk och mörker bara för att jag inte hade lust att cykla hem!
Dessutom kommer ju den perioden också när det helst inte ska synas att man blir hämtad!
- mamma/pappa kan du komma o hämta mig? Men parkera gärna en bit bort så ingen ser dig, jag skäms så!
TOPPEN!
KUL det här ska bli....

Om man räknar krast så borde det vara sisådär 4 år kvar..
4 år...förstår ni hur fort det kommer gå...
Jag kommer inte ens i håg åren mellan det att hon va 4 och 8...
Jag blinkade och sen va hon stor...
Va hände me min lilla bebis?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela