Mitt perfekta lilla kaos...

God morgon!

Publicerad 2010-11-26 08:20:21 i Vardagligt,

Inte riktigt lika kallt idag va?
Jag försöker inbilla mig det iaf=)

Jobbet är alltså på makeup store...så slipper A bli förvirrad=)
Ett "då o då - hoppa in när det behövs jobb", vilket passar mig perfekt nu när jag pluggar!!
Erfarenheten behöver jag o dessutom är det en fin merit!
Men vi får se...hon lär upp 3 töser nu (med mig inräknad) så me lite tur så hoppas jag att jag duger=)

Det är lustigt det där hur jag redan trivs!
Jag tror jag har hittat min grej här!
Alla färger, pynt o pyssel.
Jag vill köpa allt, testa allt...handla julklappar till mamma osv =)
Dock är KLÄDERNA ett bekymmer.
Det finns ju VÄLDIGT många regler för vad man får ha o inte...så garderoben behöver utökas med lite (en hel del) svarta plagg.
- Kostymbyxor eller kjol, du får göra som du vill så länge det ser anständigt ut. O så svart då givetvis!
Hon hade ju ingen aning om vem hon hade framför sig och jag nickade tyst och konstaterade att:
"jaja, jag får väl gå i kjol då"
Varenda gång jag tar på mig nåt sånt "tjejigt" så känns det som att jag ska på maskerad *skratt*
Jag känner mig liksom utklädd o längtar efter att få sätta på mig nåt annat!
Men men...för hennes skull så går jag naken, bara hon ger mig jobbet=)

Vändningen är ju rätt drastiskt dock...
Jag går ifrån ett jobb där jag blev smutsig och utseendet INTE spelade någon roll över huvudtaget, olja, damm, knäckta naglar osv..
Till att börja skolan där alla går i myskläder...
Till att börja jobba där...vilket betyder "festkläd" varje dag, sminkad med rätt färger för årstiden, målade naglar och en anständig lock!
I LOVE IT!!

Men nu måste jag plugga...
Har några timmar på mig nu på förmiddagen och det gäller att utnyttja tiden till MAX!!

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-11-26 09:04:25

Åååååå va roligt!

Bamse grattis!

Nu är jag inte ett dugg förvirrad längre! Inte med vad du håller på med alla fall;)

Postat av: Maria

Publicerad 2010-11-26 09:52:56

Gud va roligt!!!

Hoppas verkligen att du får det.

Sen har jag inte glömt mammakläderna. Fattar inte hur lat man får va! Kommer inom kort med dom

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-26 20:26:54

Grattis gumman :)

Kul att du trivs så bra, så du har fått jobbet nu eller? Bara ut och shoppa loss med massa svarta kjolar!!

Sååå roligt ju, jätte glad för din skull.



Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela