Mitt perfekta lilla kaos...

Kom på en sak!

Publicerad 2010-11-11 12:25:29 i Vardagligt,

Jag har ju helt glömt av att berätta hur jag hade det i helgen!
Jag va ju så nervös så jag i ett svagt ögonblick hoppades att jag skulle bli sjuk=)

Jag hade ju JÄTTEPROBLEM med att fixa en äldre modell till söndagen men så hörde min underbara lärare av sig och sa att hon hade "hittat" en.
TOPPEN tänkte jag och lugnade ner mig fram tills nästa dag då jag fick reda på att det va min LÄRARES MAMMA som skulle sitta modell!
SATAN tänkte jag då!!
Samtidigt som jag förbannad alla gamlingar som tackat nej!
Kvällen innan pratade jag vett med mina händer samtidigt som jag tvättade mina penslar frenetiskt.
"skakar ni imorgon så hugger jag av er"
"gör ni fel imorgon så hugger jag av er o gömmer er i en plastpåse"
"Gör ni någonting imorgon som fördärvar för mig överhuvudtaget...fumlar, river....ja vad som helst, så hugger jag av er, gömmer er i en plastpåse och gräver ner er i trädgården"
Ungefär sådär gick samtalet...

Förstår ni hur mycket info min kära lärare kan få om mig genom att hennes mamma satt modell.
- va hon stadig på handen?
- va hon socialt kompetent?
- trevlig?
- hur tyckte du?
- hade hon dålig andedräkt?

Trots lite skak på handen så gick sminkningen ändå rätt bra!
jag fegade REJÄLT och satte inte lösfransar och valde en naturlig makeup...
Lite blek blev hon men det ordnade vi till senare=)
Sen gick hon ut o shoppade på stan...
O det va längesen som jag drog en sån lättnads suck!
För tänk om hon hade tvättat av sig allting och sen gått...då hade jag nog börjat gråta tror jag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela