Mitt perfekta lilla kaos...

Lunchrast=)

Publicerad 2010-10-07 12:21:03 i Vardagligt,

Till lunch idag blev det nåt "orginellt"?, gammeldax..husmanskost?!
Blodpudding!!
Äter ni det?
Det ÄLSKADE jag när jag var liten! Jag kan komma ihåg att jag o pappa åt det av någon konstig anledning.
Varför inte mamma är medräknad vet jag inte. Hon borde ju ätit det precis lika ofta som mig o pappa med tanke på att hon gillar det också?! Men men, det kanske bara är ett särskilt minne jag har =)
När jag flyttade hemifrån tänkte jag introducera detta för min kära dotter och blev riktigt besviken. Av någon konstig anledning på gick det inte att äta. Nu skrattar ni säkert o tror att det va fel på själva matlagningen men nej...haha...det va det inte...jag gillade det inte bara...
Men så provade jag för några månader sen igen (efter att inte ha ätit det på flera år) o nu gick det ner!!! TOPPEN...
Tänk att smaklökarna kan spela en ett spratt=)

Annars har jag varit super duktig och suttit och pluggat hela dagen!
Är riktigt nöjd med mig själv!
Dessutom är det lättare nu för jag tycker denna delkursen verkar bra mycket intressantare!
Detta kan man nämligen använda i praktiken på ett helt annat sätt!
Helt plötsligt kan jag se ett samband mellan varför vissa människor beter sig som rövhål o andra inte! Allting har ett handlingsmönster där mycket spelar in! Människan är inte längre nåt oberäknerligt som jag trott utan i istället i högsta grad beräknerlig!
Sociologi is da shit!!!!! =)
Numera är alla mina offer *hehe*
Jag funderar över mina vänner, familj o andra...stoppar in dom i fack o funderar över val dom gjort, deras uppväxt, deras syn på genus & kön, hur interagerade dom är eller inte...

Ni kan ju tänka er hur jag trivs, jag som älskar kontroll o logiska saker!

Ups rasten är slut o nu ska jag gå o göra nytta igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela