Mitt perfekta lilla kaos...

The passion´s there so it´s got to be right, right?

Publicerad 2010-10-19 12:51:16 i Vardagligt,

Gjorde kaffe (igen) precis!
(måste nog ta mig en allvarlig funderare över mitt koffeinintag)
Vilket fall...
När jag stod där vid diskbänken och vevade runt i koppen så kändes det inte riktigt rätt.
Vad vevade jag med egentligen?
(har någon organiserat om i lådorna tro?)

Antagligen hade någon det...
O det mest otroliga är väl att vi faktiskt har sparat dessa bebisskedar *skratt*
Kanske är dax att "bebis rensa" hela huset, han är ju faktiskt stor nu=)

Har umgåtts med Ritzer hela dagen, jäklar va han tjatar!
Han kan få vem som helst att somna.
Efter ett par timmar gjorde jag ett försök:
- Kan vi inte göra ett sminkkort istället?
- Globalisering uppstod som ett resultat av utvecklingen och förändring i både världen som helhet och inom den akademiska världen.
- Jag antar att det är ett nej?
- Globaliseringen kan analyseras kulturellt, ekonomiskt, politiskt och institutionellt.
- Du slutar aldrig du va?
- Ett intresse för homogenisering/heterogenisering löper tvärsigenom det arbete som bedrivs inom alla dessa områden.
- ÅHHHH, va ska jag behöva göra? Jag läser dig en stund till sen får du fasen sluta, jag kan inte ta in mer, ok?
- Centralt för Giddens arbete om globalisering är det faktum att vi har förlorat kontrollen över modernitetens juggernaut och skapat en skenande värld.
- JAG håller på att tappa kontrollen och skena härifrån nu gubbe....
- De kulturella globaliseringsrteorierna kan delas in i tre olika paradium: kulturdifferentialism, kulturell konvergens och kulturell hybridicering...
- Synd att jag inte äger dig, får då hade jag bränt dig när jag är klar med mina studier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela