Mitt perfekta lilla kaos...

En telefonförsäljare som ringer när jag svarar får det inte lätt!

Publicerad 2010-09-07 14:57:20 i Vardagligt,

- Ja det är Fia (jag svara alltid med ett ja först...märkligt?!)
- Hejsan jag heter "vem kommer ihåg det" o ringer ifrån tele2
(redan här börjar armen oundvikligt röra sig bort ifrån örat redo att lägga på)
- Jaha!
- Ja, du är väl kund hos oss?
- Ja (mycket misstänksamt)
- Då måste jag börja med att fråga om du är nöjd med den servicen som vi ger?
- Ja, det är jag väl! (högljud suck)...men vänta nu...är det här en sån där undersökning nu IGEN?!!
- Ehhh, ja...ehh... JA det skulle man kunna kalla det!
- Isf så skulle man kunna kalla det att jag fortfarande inte är intresserad!
- nehe!
- Men tack för att du ringde!
- Jaha..men...ja...
KLICK!

Egentligen tycker jag att det är lite roligt!
Njuter lite när jag gör det *hihi*
Lite ond måste man väl få vara, dom ringer ju stup i kvarten !!
Måste prova svärmors replik nästa gång!
Varje gång det ringer en försäljare till henne så avbryter hon med frågan:
ÄR DET GRATIS!?
När personen i luren undviker att svara o istället snöar in på sockorna som de försöker sälja så frågar hon EN gång till:
ÄR DET GRATIS!?
Då brukar svaret bli...nja, det tillkommer ju frakt o den o den avgiften!
- jamen då är det väl inte GRATIS?
- njae. nä det är det väl inte!
- Nää o då ska jag inte ha någonting heller!

Usch, vem vill ha ett sånt jobb?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela