Mitt perfekta lilla kaos...

Härliga morgon...

Publicerad 2010-09-23 08:44:48 i Vardagligt,

...eller inte?!
En morgon full av kaos är en bättre formulering.
Allt började med att min kära man skulle vara snäll o låta mig sova lite längre.
En vänlig tanke, samtidigt som det blev extra stressigt för mig.
Gick o la mig med huvudvärk o vaknade med huvudvärk.
Det ena barnet vägrade gå upp
Den andra gick upp som vanligt
Den ena ville inte ha på sig kläderna som jag hade lagt fram (gör det själv då)
Den andra tyckte vällingen va för varm
Den ena åt sin frukost med tårar i ögonen
Den andra fick tårar i ögonen för att han var tvungen att äta frukost på dagis
Mamma satt med tårar i ögonen för hon inte ville bli försenad, huvudet värkte och hon kände sig som en skit.
Dessutom verkar det som att hon (bara för att hon "går hemma") officiellt har fått städtjänsen me tanke på hur köket ser ut.

Men efter regn kommer solsken.
Det blev kramar, tårar och många förlåt.
Många löften om att såhär gör vi inte imon...
(säkert) =)

Så nu sitter jag här i tysnaden, dricker kaffe o knaprar alvedon.
För jag har en dag av feminism och Weber framför mig.
JIPPI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela