Mitt perfekta lilla kaos...

Munsår?

Publicerad 2010-09-23 10:46:10 i Vardagligt,

Har gått o skaffat mig världens största munsår!?!!!
Inte nog med att det är fruktansvärt snyggt, det gör ju så förbannat ont också!!!=(
Någon som har nåt bra tips?
O ingeting om kaffesump o sånt där nu, det där går jag inte på!
Jag menar nåt BRA tips, någonting som funkar!
Min kära mor är ju en en stark förespråkare för salvan; Anti
Har ni testat den?
(lånad bild)
Det har jag så det tipset vill jag INTE ha igen!
Har provat den vid två olika tillfällen o BÅDA gångerna så blev munsåret större?
Ingenting för mig helt enkelt!
Det roliga var att i samma veva som jag testade den så åkte min pappa på ett munsår han också.
(oklart om det va mitt fel, men med tanke på hur ofta vi pussas så håller jag mig nog till att det måste varit någon annans fel=))
Vilket fall...munsåret på han blev också större?!
Knepigt...

Just nu kör jag min egen huskur med zinkpasta.
Hur bra det är det vet i tusan.
O sen ser man ju inte klok ut för den delen heller.
Men men så länge det torkas ut o försvinner så är jag nöjd.

Visst är det typsikt?
Hela helgen ska spenderas i gbg och jag passar på att skaffa mig blåsor på läppen då.
(igen).
Munsår kommer oftast utav stress (på mig iaf)...visste ni det?
Är detta ett sätt för kroppen att säga:
"För i helvete tagga ner nu kvinna. Nu har jag provat allt; jag ger dig yrsel o huvudvärk, aptiten är inte som den ska. Jag gör dig trött och orkeslös och ser till att ditt tålamod tryter fortare än vanligt, men du ger dig visst inte ändå. Vad ska jag behöva göra? Mitt senaste trick va munsår, men nu börjar ideérna tryta. Ska jag som kropp behöva binda fast mig själv i sängen för att du ska lugna ner dig?"

Jag vet inte...
Men någonting säger mig att jag kanske borde lyssna nu...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela