Mitt perfekta lilla kaos...

Ska vi luncha?

Publicerad 2010-09-23 12:46:32 i Vardagligt,

Just nu gör jag någonting som jag säger att vi absolut INTE får göra i vårt hem:
Jag äter vi datan!
Fy skäms på mig...
Men det är ju sååå ensamt här hemma.
Jag vet att jag sa att ni inte skulle ringa...men jesus ni behöver ju inte överdriva! =)
Telefonen har inte gett ifrån sig ett endast ljud på hela förmiddagen.
Inte ens en sketen telefonförsäljare har ringt, WHAT?!?
Så nu sitter jag här med APHÖG musik, blir sugen på att skaka rumpa o "pratar" med er?
Tragiskt?
Ring en vän?
Ja men alla jobbar ju=(

Sen har Weber den jäkeln slått slint på mitt huvud idag...han har fördärvat hela min fm med sina idealtyper o frågor om byråkrati!?!
Låter smart va??
Känner mig sådär smart kan jag tillägga=)

Det är lite farligt att lyssna på musik så som jag gör nu...jag blir såååå sugen på att gå ut!
Va ju hur länge sen som helst nu ju!!!!
Kommer inte ens i håg när det va sist!
Jag känner för att dansa så man får träningsvärk, slänga glas i golvet o spy i en buske på vägen hem, gärna krypandes!
Undra om jag bara är ute efter en "verklighetsflykt"?
MYCKET TROLIGT!!
O allt är Webers o resten av "klassikernas" fel=)

En rolig sak hände igår när vi satt o gjorde ett grupparbete om feminism.
Mitt i allt prat om kvinnors rättigheter/förtryck o skyldigheter så ringer en av tjejernas mobil.
Det är dagis/fritids
Ett utav hennes barn har trillat o spräckt läppen!
Vem ringer dom till?
JO till MAMMAN även om dom har Pappans nummer också
Passande o väldigt roligt!

Igår brände sig min egen dotter på ett strykjärn på fritids!
LILLA STACKAREN!
Det kommer bli ett snyggt ärr vill jag lova!
Mitt fritids ringde dock INTE ALLS!?
Inte så passande kanske?!

Vänta lite...jag ska bara gå o göra lite kaffe...

så...tillbaka igen..
Va ska vi prata om nu då?
Har du gjort nåt roligt?
Inte det...
....
...nehä...
envägskommunikation kallas detta va?
....
Mmmm...
Nähe,  men om du inte har nåt mer att tillägga så tackar jag för lunchsällskapet o öppnar mina böcker igen.
Går det bra?
Toppen!
Ja men då kanske vi ses imon då?
Nähe, du har annat för dig du!
Jaja men då kanske jag ringer mamma då!
=)


Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2010-09-23 15:19:08

Fia du e la rolig :) Har du inget att göra i morn kan du ringa mig efter 12 då e ja ledig :D kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela