Mitt perfekta lilla kaos...

Vill ni ha nåt att skratta åt?!

Publicerad 2010-09-06 21:38:25 i Vardagligt,

Jag ska ge er nåt att skratta åt!!
Idag när jag åkte hem ifrån skolan så käkade jag ett äpple.
Inget konstigt med det...
(om nu inte äpplet nödvändigtvis va tvungen att PAJJA min tand!!!!!!)
Ja ni läste rätt!
HELT GALET!
Jag sitter där o käkar, pratar om nåt totalt ointressant o så säger det: KNAK.
Fullständig panik utbryter ju givetvis i bilen....ni vet ju hur jag är med mina tänder!
SYNS DET?
HUR MYCKET SYNS DET?
SER DU NÅT?
KOLLA HÄR?
JAG DÖÖÖÖÖÖR!!!!
JÄVLA ÄPPLE JÄVEL!!!
Resten av resan spenderades med att glo i den pyttelilla speglen samtidigt som lilleman i baksättet fick äta upp resterna av det hemska äpplet!
Väl hemma ringer jag till tandläkaren o räknar med att få en tid någon gång nästa år när tanden ruttnat o redan trillat bort.
Men icke - JAG SKA DIT IMON!
Jag har nog aldrig fått en tandläkartid så snabbt...o jag grät inte ens lite i luren=)
Sköterskan konstaterade ganska snabbt att det kanske va dax för en undersökning också...
Vi hade tydligen glidit ur systemet på nåt konstigt vis..
(gör man inte alltid det ifrån tandläkarens system?!?)
Så nu ska jag alltså dels få en undersökning o dels laga den förbannade tanden.
Inga julklappar i år med andra ord!
Tanden måste jag ju laga men undersökningen gör jag mest för att vara snäll=)
Nåt ska dom väl ha att göra...eller?!?
Men hon kan ju glömma dom där bilderna!!
Vet ni vad dom kostar egentligen?!
Röntgenbilderna pratar jag om nu...dom som upptäcker minimala hål (iaf på mig) som inte går att borsta bort o som inte kommer att störa en under en hel livstid.
Nädu...någon måtta får det vara!
Det är ju lite som att betala VÄRLDENS dyraste framkallning på kort som du inte ens får behålla!
Hade jag åtminstone fått en förstoring så hade jag funderat på det!
Det hade väl kunnat vara nåt?!=)
Ha tandraden hängandes i vardagsrummet...eller allas tandrader för den delen...som ett annorlunda familjealbum...
Tåls att tänkas på =)

Jag HATAR att behöva erkänna det men jag tror att jag vet varför tanden rök!
Någon som kan gissa?
Någon som kommer på en ganska så ful ovana jag har lagt till med?
Ingen?
Ingen ful ovana kanske men jag ser ful ut när jag gör det?
Sådär lite sur o sammanbiten?
Ja helt rätt!
Jag biter på min piercing!
Antagligen är det därför!
Jäkla skit...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela