Mitt perfekta lilla kaos...

Bilångest!

Publicerad 2010-04-30 18:50:19 i Vardagligt,

Ja nu igen!
Anledningen till detta är att vi varit o kollat på två bilar nu i em.
Den ena (den jag vill ha) är SNYGG o ser ut som ett monster.
Den andra är "duglig" men har sina småskavanker.
O givetvis skiljer sig priset en del.
Bil nummer ett kostar betydligt mer än bil nummer två.
Men o andra sidan vet i tusan om vi inte köper som ännu mera utgifter om vi tar bil nummer 2??
O hur kul är det att köpa en bil där man redan nu vet att någonting måste bytas snart, en bukla ska slås ut osv...
Låter ju kanske som värsta vraket men det är inte så.
Den va jättefin o välvårdad den me...
Men ja...
Fortfarande fanns där en del att pilla på.
Dessutom va den ostädad o FULL av vita långa (antagligen) hund hår!
TOPPEN!!
Ja ni hör ju hur jag ratar ut den här bilen med en gång?=)
Sanningen är väl kanske den att jag redan har bestämt mig för "snyggbilen"??=)
Men man vill väl inte verka dum i huvudet, man måste ju tänka efter innan ett bilköp.
Det funkar liksom inte att gå in i en bilaffär o säga:
"GUUUUUUD vilken snygg, den tar viiiiii!!!!!"
(inte för att jag skulle göra det, nej då!! Men om nu någon skulle göra det så kanske denna någon hade stått där med en svart bil som är svår att tvätta samt en bil som har dragit släp större delen av sin livstid. Vilken tur att vissa har bilintresserade Pappor, annars hade det kunnat sluta riktigt illa=)....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela