Mitt perfekta lilla kaos...

?

Publicerad 2010-04-28 18:55:53 i Vardagligt,

"vi har ingen läsläxa den här veckan mamma för vi ska öva på sångerna istället"

En dag senare så låter det lite annorlunda.
Basse liten har nämligen lite "svårt" för att läsa tycker hennes lärare.
Så hennes läxa/läxor denna veckan blev det här:



Ja ni ser rätt!
Två stenciler med läsförståelse o tre miniböcker, (plus sångerna givetvis)
Behöver jag nämna att hon går i ettan?
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här faktiskt!
Frågan är om det är rätt väg att gå?
Frågan är om hon inte kommer tröttna o tycka att det är tråkigt tillslut?
Frågan är hur mycket läxor hon kommer få på högstadiet om det ska se ut såhär redan nu?
Frågan är om jag inte tycker att hennes lärare har tagit i en liten aning!?

(frågan är om jag någonsin kommer sluta säga fel o säga just: LÄSLÄXA istället för LÄXLÄSA *SKRATT*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela