Mitt perfekta lilla kaos...

Jag ska strypa min granne!! =)

Publicerad 2010-04-25 20:44:29 i Vardagligt,

Inte på riktigt givetvis, hon är så härlig!!
MEN dom satte upp sin studsmatta idag o gissa vem som satt i soffan innan o blickade ut på spektaklet?
Jo, dottern!
"X & Ys mamma sätter upp deras studsmatta nu mamma"
- Mmmm, jag vet det (tyvärr)
"jag vill också ta upp min då"
- Mmm det vet jag också (tyvärr)

O det värsta är att min granne satte upp deras för att en granne två hus ifrån oss (på andra sidan) satte upp sin för ett par dagar sedan.
Det är som värsta dominoeffekten.
Har en börjat så följer dom andra på.

Men jag har ett triumfkort dock.
O det är att jag behöver köpa ett nytt blått "plastskydd" som sitter runt om. (det gick sönder förra året)
Så ett par dagar till kan jag nog vinna.
Om man nu kan se det som en vinst att dels behöva stå ut med tjatet, dels behöva åka o leta rätt på ett plastskydd i rätt storlek o sen även behöva sätta upp åbäket.
Det är ju en ren vetenskap.
Rätt pinne på rätt plats, fjädrar som ska spännas o nät som ska trasslas ur.

För att inte tala om när den väl är uppe, det är dax att klippa gräset o man är ensam hemma...
Ja ni kan ju tänka er.
Det är då man svär sådär lite lagom högt, försöker låta bli att slå på någonting samtidigt som man drar o sliter i skiten...
Det brukar sluta med att den rör sig nån ynka cm, jag struntar i det o sen får den förbannade studsmattan stå på "ängen" som jag lyckats skapa under den efter bara någon vecka=)

Men samtidigt är det härligt på nåt konstigt vis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela