Mitt perfekta lilla kaos...

Fia bekänner!

Publicerad 2010-08-01 10:07:28 i Vardagligt,

Jag är 26 år gammal o har fött två barn vilket betyder att kroppen inte riktigt ser ut som den gjorde innan=)
Man har ju svajjat fram o tillbaka mellan de flesta storlekar på kläder o mitt problem har ALLTID varit att hitta rätt storlek på bhn.
Så igår bestämde jag mig under vår shopping tur!
Nu jäklar, tänkte jag, o provade ALLT!
O hittade den, YES!!!

Jag har alltid trott att kuperna är lika stora.
Har man en B kupa så är det en B kupa, thats it.
Men så är det ju tydligen INTE!
En B kupa i storlek 70 är mindre än en B kupa i storlek 80 osv.
Detta betyder ju att man först o främst får leta reda på hur stor/liten man är under bysten.
I mitt fall...pytte liten (men jag jobbar på det=))
O hur väljer man rätt där då?
Jo man tar den storleken som sitter ordentligt när den är knäppt i den sista hyskan.
På så sätt så kan man gradvis hoppa in ett snäpp när bhn såsmåningom töjs ut.
När man hittat rätt där så är det bara till att kolla vilken kupa man ska ha i just den storleken.
O jag blev förvånad kan jag säga...
På ett bra sätt...=)

Sen fick jag reda på att en bh håller i ungefär 8 månader om man har en favorit som man använder ofta.
Därför ska man alltså SLÄNGA sina urtvättade favoriter, för dom ger antagligen inget stöd längre=)

En hel djungel det där o jag som trodde att ja hade koll=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela