Mitt perfekta lilla kaos...

Gud - en kändis?!

Publicerad 2010-08-16 21:46:11 i Roliga barn,

I förra veckan åkte jag o basse för att lägga blommor på kyrkogården.
När vi var klara o påväg mot bilen igen så gick vi igenom allting för vi hade parkerat på andra sidan.
Vi pratade lite om att alla gravar såg olika ut o jag förklarade att man fick välja själv vad man ville ha för grav.
Jag förklarade va ett testamente vad o hon tyckte bara det va konstigt=)
Precis bakom kyrkan så står det en jättestor gravsten.
Det är ett stenblock som säkert är 2,5 meter högt o runt denna så är det som en fyrkant med grus o blommor.

- Kolla mamma, vilken stoooor!
- Ja har du sett?!
- Där måste det ligga en kändis va?!
- Hahaha, tror du det?
- JA, eller kanske gud?
- Tycker du gud är en kändis? (försöker kväva mitt skratt)
- Jamen du vet en sån som alla vet vem det är, det är ju en kändis, eller hur?!
- Jo det är väl sant. Men jag tror nog inte att det är just Gud som ligger där =)
- Det kanske är han då...va heter han...(tänker så det knakar)...han som dog...han...ehhh....vänta....JA!!! Michael Jackson.
( än en gång får jag bita mig i tungan)
- Men tror du han vill ligga här? han vill väl ligga där han hörde hemma? i sitt land? tror du inte det!
- Jo det har du nog rätt i

Vi går fram o läser oss till att det är en kykoherde som begravdes där för nästan 100 år sedan. Det står att folk i den o den församligen hjälptes åt att resa den här stenen.

- Men Mamma det är ju jättekonstigt?! (säger dottern o man ser hur förvirrad hon är)
- Hur då menar du?
- Jamen den är ju såååå stooor! Hur fick dom upp den tror du? Hur fick dom hit den? o Vem har planterat blommorna?
- Vännen jag vet inte. Jag har inte svar på allt! Dom kanske va jätte många som hjälptes åt och puttade upp den? Dom kanske tog hit den med häst o vagn?
- Men...ehhh...men...100 år, det är jätte länge!
- Jaaa det är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela