Mitt perfekta lilla kaos...

Jaha då va man tjänstledig...

Publicerad 2010-08-27 13:47:57 i Vardagligt,

...måste ju vara vuxenpoäng på det va?=)
Låter ju fint iaf!!
Men så mycket glädjeskuttande blev det inte...mer en smula sorgset o en liten ensamhet gnagde i mig.
Nu är jag ensam...nu ska jag fixa detta själv.
Nu kommer jag inte springa in med andan i halsen, frukten i munnen, o vifta "hejhej" o säga godmorgon till alla...
Nu kommer jag inte ha träningsvärk i armarna eller få maten mikrad o klar.
Nu kommer jag inte vara lilltjejen på jobbet längre...
Det är konstigt det där...
Trygghetskänslan.
Man vet vad man ska göra, när det ska vara klart, man känner folket runtomkring sig o framförallt dom känner mig.
Nu blir det nytt!!
Jag fick en kram, jag lovade att hälsa på o ta med mig fika, lämnade in nycklarna o packade ner allting som fanns i mitt skåp.
Sen satte jag mig i bilen lite rörd faktiskt.
Men det känns ok, tanken va ju INTE att jag skulle blir kvar där.
Dom finns ju kvar o jag bor nära=)

Så tack för 5 fina år kära arbetskamrater
...
Vem tusan vet, jag kanske saknar er så mycket att jag kommer in o jobbar till jul...?...
Eller inte?!? *skratt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela