Mitt perfekta lilla kaos...

Lustigheter!

Publicerad 2010-08-12 20:56:54 i Vardagligt,

Lustighet nummer uno:
För några dagar sedan när jag hämtade basse på fritids så stötte jag på en ung fritidsfröken som jag inte sett innan.
- Hej jag letar efter basse, är hon här någonstans?
- Jaadå hon sitter här inne o pysslar med några andra
- jaha är det här hon är, jag letade överallt där ute
- Basse, (säger fröken till henne) nu är ...ehhe...nu ska du hämtas...nu är någon här o ska hämta dig...ehheee...
(hon tittar osäkert på mig innan hon frågar)
- En släkting kanske? syster?
- Haha, nej jag är faktiskt hennes mamma.
- JAHA, (röd i ansiktet) Förlåt! Basse din mamma är här!

Tack kära fröken, du gjorde min dag=)

Lustighet nummer dos:
Någon i min närhet är på semester o frågade om jag kunde ta in deras post medans dom va iväg.
- Man vill ju inte ha in vem som helst i huset liksom.
(säger denna någon)

O tänk...
Att jag faktiskt inte är vem som helst...
Jag är tydligen en sån förtroende givande person som man vill ha in i huset!
Känner mig hedrad!
Så hedrar att jag hur nyfiken jag än är på inredningen inte går en meter längre än jag lovat...
In, av med skora så man inte fläckar ner det perfekta golvet, fram till trappen, lägger vördnadsfullt ner posten på ett trappsteg o sen snabbt som attan ut igen!
Trög dörr har ni dock?!
(första gången gick jag lite längre dock...ända in i köket..men det va för att ta soppåsen som någon hade bett om. Alltså fick jag ju tillåtelse till det) =)

Lustighet nummer tres:
För någon dag sedan när jag hämtade pelle liten på dagis så utbrister dagisfröken:
- Herregud va han pratar nu. Massa nya ord ju, han är så duktig så!
(VA VI HAR VÄNTAT PÅ ATT JUST FÅ HÖRA DESS ORDEN)

Jo tack!!!
Han är aldrig tyst numera tänkte jag=)
Men samtidigt är det rätt lusigt för ett tag va jag lite rädd att han faktiskt inte skulle börja prata någonsin! =)
Han intresserade sig inte, tyckte inga sånger va kul, nya ord: Va va det? det går väl bra att jag kör på med mina egna? ni förstår ju ibland?
Han va så tyst...o lugn...min fina kille=)
Men nu jäklar slår han vilka kaffekärringar som helst!!

Lustighet nummer quatro:
Vi har en galen granne här på gatan!
Fullständigt regelgalen!
Han är så galen att han stövlade in här i vår trädgård i våras, sur som ätticka o förklarade för mannen att han nog allt fick ta att följa med här. Han skulle nämligen visa nåt!
Mannen följer med honom till garaget där han visar en liten hög med barr?, löv?, grus? sten? som vi tydligen sopat upp framför hans garage *skratt*
Ja det är ju så dumt...
Som om inte det kunde blåst dit!?
Vilket fall, sen den dagen så står han inte högt i kurs här hemma iaf!
Alltid lika sur o jäklig.
Jag stod o gnällde om honom till en annan granne (svensson fru, ja vet=)).
Fick då veta att han tydligen är med i styrelsen här...
*ops*
Det är ju en förklaring till varför han är som han är...
Då hade han, galningen, i sin tur gnällt om vår garagedörr? tror jag, eller förådsdörr? till grannen som jag nu stod o pratade med.
Han påstod att den ALLTID stod öppen o att han minsann hade sett det!
Vet ni vad min UNDERBARA granne gör då?
Han säger nåt i stil med.
- ja det är inte så konstigt. Vår egen dörr får man ju slå igen...bla...bla...bla...ni lagar ju ingenting...bla...bla....bla...dom har väl också problem med sin då antagligen?...bla...bla...bla...
Gud va jag hade velat vara en fluga på väggen när det här samtalet ägde rum=)
Samtidigt känner man tacksamhet över att man faktiskt har så fint folk runt omkring sig.
Sånna som vet att det inte är så jäkla enkelt alltid.
Så tack igen...

Lustighet nummer cinco:
Samma galning (jag tröttnar aldrig på honom=)) hoppade på min man en annan gång under den här sommaren.
- är det din bil den blåa där?
- ehh...nej det är det inte?
- vet du vems den är?
(mannen tänker så det knakar. Tror han vet vem det är som äger den, men tänker VARNA denna någon först innan galningen får spel)
- Nej jag har faktiskt ingen aning?
- Nej...för du vet...man får ju inte parkera här i mer än 24 timmar i taget. Sen måste man flytta bilen...sånna är reglerna!
- Jaha, det visste jag faktiskt inte.
- Du får inte stå i samma ruta mer än 24 timmar, sånna är reglerna.
Detta betyder typ att du kan backa ut o sen in igen för att ställa dig på samma ruta men du MÅSTE TVUNGET alltså flytta bilen!!! *skratt*
Eller så är det så att du måste BYTA ruta också...jag kanske ska gå bort o fråga så vi inte gör fel=)
Mannen hade ett hum om vems bilen va, sa till honom o dom flyttade bilen!
Kom på sen att jag undrar om galningen hann se nåt samband o att det kanske är dörför han hackar på just oss lite extra.
- vet du vems bilen är?
- NEJ absolut inte (korsade fingrar bakom ryggen)
Två dagar senare är bilen väck o har inte kommit tillbaka sen dess...
Lurt...men samtidigt väldigt roligt!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela