Mitt perfekta lilla kaos...

Namnförslag till Maria=)

Publicerad 2010-08-18 20:02:22 i Vardagligt,

Har en vän som är på tjocken o tänkte bjuda på lite namnförslag till henne.
(o till er andra gravida där ute=))

Namn är ju det roligaste att välja till en bebis tycker jag!
Jag har ju alltid varit inne på lite udda namn.
Dotterns namn blev väl poppis i samma veva o är ganska vanligt numera men sonens är väldigt udda!
Ni tror väl för guds skulle inte att mina barn på riktigt heter Basse o Pelle??!!
Bättre fantasi har jag faktiskt=)
Det va bara dom namnen vi kallade dom när dom låg i magen, därför hänger det kvar...det är mysigt...min lilla bassebus o söta pelleliten...=)


Jag har redan funderat på namn till 3:an (om det nu blir någon då vill säga=))
Verkar jag dum i huvdet nu....?!?=)
Men jag tycker det är så kul o viktigt=)
Nu skulle jag ju aldrig skriva just dom namnen här även om jag såååå gärna vill berätta om dom.
De är nämligen finfina o udda.
Men då är risken att en avdankad gammal kompis eller någon annan typ snor mitt namn o det kan jag ALDRIG förlåta *skratt*
Men vi har iaf ett par stycken...både till pojke o flicka...
Jag skriver VI, precis som att han får vara med o bestämma=)

Men här kommer några udda som ni gärna får sno, jag har redan mina nämligen=)


Till en flicka:

Lilja (hur vackert är inte det?)
Disa (min kära man kan inte utala detta "utan" sin dialekt, därför går detta bort som ni säkert förstår=))
Ellie (tänk er, Ellie karamelli *mys*)
Vega (lite hårt kanske men väldigt ballt)
Li (sött o puttenuttigt)
Lea (vanligt numera kanske?! Visste ni att det är ett bibliskt namn som betyder vildko?)
Alexie/Alexis (ballt, hade funkat på min unge)


Till en pojke:
Noel (det är ju ett såååå fint namn. Men tyvärr inte för mig...det går inte ihop med dotterns)
Phenix/Fenix (vi funderade faktiskt på att ge pelle detta namn men min mamma fördärvade allt med att säga: "VA??? Nej, det tycker jag låter som en kamera?!?"
Zeke (också fint men mannen känner en ful person som heter det, därför kan man inte döpa ett barn till det tycker han=))
Leon (vanligt numera kanske, men fortfarande fint)

Hå, det va väl det...
Nu måste jag sluta skriva för snart vill jag skriva mina namn för dom är mycket finare=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela