Mitt perfekta lilla kaos...

Nu är jag ta mig fan arg!!

Publicerad 2010-08-24 15:40:46 i Vardagligt,

I tidningen idag kunde man läsa om en "grannfejd" som utspelade sig på motorvägen i helgen.
Tydligen bråkade grannarna o den ena av dessa bestämde sig för att det va en bra ide att försöka preja ner den andra bilen när dom råkade hamna på motorvägen samtidigt.
SMART där!!!
Vem har ens en sån "idiotgen" i kroppen att han kan tycka att det är ok att sätta andra människors liv på spel bara för att han är lite arg på sin granne?!?
8 bilar blev inblandade i olyckan o som tur va blev ingen allvarligt skadad.
TUR för dig säger jag bara!!
Till saken hör att jag själv satt fast i bilkön som uppkom när olyckan skedde.
Vi satt där i ca 40 min...
Vi hade två barn i bilen!
Jävla nötter det finns...
Tänk så mycket knäppt folk vi faktiskt möter när vi är ute o kör på vägarna.
O det värsta är att det kan gå illa hur bra bilförare du än är.
Svärfar säger alltid till oss att köra försiktigt hem.
Vi svarar alltid: Jadå, va tror du?!
Då säger han: "Tänk på att det inte behöver vara ditt fel"

Tänkvärt tycker jag...

En annan sak som är störade när det väl händer en sån här sak är hur folk runt omkring agerar.
VARFÖR LÄGGER NI ER I OMKÖRNINGSFILEN O GÖR DET SVÅRT FÖR AMBULANS, POLIS, BRANDKÅR O BÄRGARE ATT KOMMA FRAM?!?!
VARFÖR?!?
Är det så viktigt att komma först fram när dom väl öppnar vägen igen?
Varför springer ni runt o gnäller över att ni blir sena hem till maten?
Är det verkligen sååå viktigt?
Borde man inte känna tacksamhet istället för att det är just där du sitter...i en bilkö...istället för att ligga blodig i en vägren?
Idiotiskt....


Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-08-24 19:27:38

Så, lugn o fin inte hetsa upp sig. Andas.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela