Mitt perfekta lilla kaos...

Nu undrar ni säkert...

Publicerad 2010-08-25 21:46:22 i Vardagligt,

...hur min dag har varit...tillbaka i skolbänken?=)
Jo tack...den har varit bra!=)
Lungt o skönt...men dom måste väl börja så för att på något sätt hålla kvar elevernas intresse?!?

En sak som störde mig dock va det här med nollningen!
Själva nollningen i sig är inget störande...dom som vill springa runt i lila kläder o pannband...varsegod...
Men att det ska vara en sån här viktig sak för gemenskapen.
Tom lärarna tyckte att dom som hade möjlighet idag borde vara med på nollningen i eftermiddag.
Dom menade på att de ofta blev så att klassen delades in i två grupper: Dom som nollats o dom som inte va med.
Jag är då med "tråkmånsarna" som inte är med.
Ni vet dom som har ett jobb att sköta, barn att sköta eller helt enkelt inte har lust.
Lust hade jag säket haft om jag hade varit barnlös o ett par år yngre men själva studentlivet - supa varje helg o plugga med kompisarna i min trånga studentlya passar ju kanske inte riktigt mig...
Jag har det lite annorlunda ordnat för mig om man säger så=)
Så vid vissa tillfällen idag lät det faktiskt som: "kom o var med på nollningen om du vill komma in i gemenskapen"
Jamen...jag har INTE tid med det!!

Ikväll har jag suttit o hållat ögonbryn - en helt normal onsdagkväll låter väl det som va? *skratt*
SKITSVÅRT är det!
Prova själva att måla två ögonbrynspar som ser exakt likadana ut.
KRAMP i handen kan jag säga!!
Vackra blev dom inte heller för den delen...
Men nu är jag så trött på ögonbryn att jag la pappret åt sidan o tar det imon isället...
Vettigt?!?!

Vet inte hur vettigt det är att köra båda mina utbildningar parallellt...
Jag hoppas inte jag har tagit mig vatten över huvudet här...
Som tur är finns det ju ett slutdatum...19 dec...
Då är jag klar...mållinjen...
Känns dumt att längta dit redan kanske=)
Det är absolut inte tråkigt...men det är svårt (redan nu) när det är så mycket nytt!
Föreläsningar?
Hur många gånger har man skrivit det ordet här?
Litteraturlista - kan man ju knappt stava till.
Svart o vitt är tydligen ingen färg?
Mörka ringar tar man bort med rött?
Studieteknik?
Det är en salig blandning o svårt att reda ut tankarna!
Men vet ni vad?
Jag är så JÄKLA GLAD att jag "hoppade" och gjorde detta!
Det blir nog bra tillslut...

Sov gott kära ni o dröm söta drömmar - jag drömmer nog inte mycket inatt- det är jag för trött för=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela