Mitt perfekta lilla kaos...

Trötter!

Publicerad 2010-08-26 23:01:40 i Vardagligt,

Fy jag är verkligen så trött så jag hade kunnat somna här på fläcken!!
Jag förstår inte varför man (läs jag) envisas så med att stanna uppe...
Det mest logiska skulle ju vara att bara konstatera: "nä idag är jag trött så nu går jag o lägger mig tidigare än vanligt"
Jag gör då istället precis tvärtom:
"Men NEJ jag kan inte vara trött nu? bäst jag gör nåt istället så jag kan hålla mig vaken en stund till"
Lustigt det där...=)
Fast mest är det nog det att jag känner att jag vill räcka till som vanligt, trots att det händer så mycket här nu!
Jag vill orka vara som vanligt...ni vet...
Laga mat...
Leka med barnen
Springa
Måla ögonbryn=)
Vara en "duglig" sambo (ingen tråkmåns som gäspar o hade kunnat gå o lägga sig samma tid som barnen=))
Men ibland är det väl så, man räcker inte till.
(även fast jag gör allt för att allting ska vara precis som vanligt=))
O det är väl därför som man är helt slut... (skyll dig själv) *skratt*
Ni borde ju förstå att idag har jag gjort ALLT!
Jag har lekt med barnen som en galning!
Idag blev det fotboll i trädgården direkt efter jobbet!
Sen sprang jag...
Ovanligt trött o slut i kroppen funderade jag på om det räckte att "bara" springa 2 km...
Men NEJ DÅ jag måste ju ta i...
Det blev 3,5km o på vägen hem svalde jag en fluga vilket ledde till att jag nästan spydde *skratt*
Sen blev det grillat...
O sen va jag mer än en duglig sambo hela kvällen!
Då har jag väl hunnit med allt tror jag, fast ändå känns det inte så!
Jag har 100 saker kvar som jag hade velat ha fixat redan...ja...varför inte igår!?

1. Jag måste fixa min litteratur till skolan...detta är PANIK!!!
2. Jag måste inhandla två plastglas till sminkborstarna i (den andra) skolan
3. Ska man bjuda på fika imon på jobbet?
4. Kan jag ha kvar min klipptid eller hur ser mitt nya skolschema egentligen ut?
5. Jag ska på healing, vilket kommer krocka med skolan antagligen?, varför har du inte kollat upp detta?!
6. Ska jag bränna minna jobbarkläder imon? o får man göra en brasa lagligt i trädgården?
7. Är det en fara för miljön?
8. Ska jag ta tåget i helgen eller köra?
9. Hur blir det med maten? kylväska?
10. Vilken mat är godast isf?
11. Har du ens tänkt på vad du ska äta imon efter jobbet?
12. Basse ska till Pappa imon, ni kanske borde gjort nåt mysigt innan på em?
13. KÖP DIG EN ALMANACKA (det är roligt att det faktiskt stavas så=)) för guds skull så du kan hålla kolla på allt!!
14. Borde du inte gå o lägga dig istället för att sitta här o gnälla o bli ännu tröttare!

Ja ni ser...dilemman finns det gott om här just nu!
Men nu ska jag skita i allt o gå o lägga mig=)

natti natti gott folk!
Imon är det ett högtidligt: FEM, jag vill höra! (o gärna en trumpetfanfar)
Är nästan lite nervös...hur ska dom fixa det här utan mig=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela