Mitt perfekta lilla kaos...

Vilken dag!!

Publicerad 2010-08-06 21:09:52 i Vardagligt,

Efter den här dagen frågar jag mig hur alla ensamstående där ute får vardagen att gå ihop?
JESUS!
Tycker inte jag har gjort annat än plockat!
Plockat fram mat jag lagat
Plockat bort mat som ätits
Plockat in mat jag handlat
Plockat fram leksaker att leka med
Plockat bort leksaker som har lekits med
(just de två punkterna kan man X me 10, för här finns en trädgård, en övervåning, en undervåning, o ställen därimellan=))
Plockat in kläder i tvättmaskinen
Plockat ut kläder ur tvättmaskinen
Plockat in kläder i garderoberna
Plockat in disk i diskmaskinen
Plockat ut disk ur diskmaskinen
Plockat in disk i skåpen
Plockat upp barn som slått sig
Plockat upp större barn som klämmer sig i bildörren


Jag tror jag planerar för mycket dock, för att hålla mig i ständig rörelse!
Nu när kvällen kommer är det värre!
Men jag har fortfarande ett par saker på listan som jag inte hunnit med...
Eller som jag sparat för att ha nåt att göra nu=)
Annars finns ju alltid en bok...
Eller aftonbladet&klick...
Det är ju trots allt fredag...
En konstig fredag!
En fredag fylld med telefonsamtal från fel person...
Men samtidigt va det ju det jag bad om!
KLUVEN?!?
En fredag fylld med funderingar o tankar för mig själv.
En fredag som samtidigt har varit fylld med mycket glädje o "boosta sig själv".
Det gör man alldeles för sällan!?
Men idag känner jag mig guld värd faktiskt, på riktigt!
Det funkar!
Jag kan!
Jag orkar!
Jag vill!

Jag känner mig starkare än på länge!
( så mamma&pappa, ta ett djupt andetag o sov gott inatt=))

När jag ändå är här inne så måste jag passa på att visa upp de finaste jag har:
Mina två älskade ungar!
När jag gjorde lunchen idag så säger basse:
- Kan vi gå ut?
- Ja det kan ni väl, men det regnar?!
- Ja vet men vi ska ställa oss under taket o blåsa såpbubblor.
(givetvis gick jag o smygfotade=))




Hur söta är dom inte då?
Hon lyfte upp honom på bordet, hämtade en filt som dom hade runt knäna o sen satt dom där o blåste o skrattade!
Hon är en sån omtänksam o fin storasyster den där lilla damen!
*KÄRLEK*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela