Mitt perfekta lilla kaos...

Confused ?

Publicerad 2010-05-14 16:23:07 i Vardagligt,

Igår på mammafikan så kom ett härligt samtalsämne upp!
Någonting som jag inte kan ett skit om, nämligen bantning!
Många gånger kan jag tycka att överviktiga människor VET precis vad dom ska göra men gör det inte!
Många gånger säger jag nu....givetvis inte i ALLA fallen!

Ät nyttigt o rör på dig
borde enligt mitt tycke vara det mest effektiva?!
Men sen o andra sidan (som sagt) så vet jag inte ett skit om det!
Jag har ingen aning om hur det känns att ha extra kilon som man vill bli av med.
Jag är mer åt andra hållet.
Jag väger mig ibland när mamma har sagt "gud va smal du är", ser att jag gått ner, käkar skit ett tag, rör på mig mer för att bli mer hungrig o sen är jag tillbaka igen!

Den enda gången jag vägt mer än jag borde är efter mina graviditeter.
Med basse gick det fort.
Någon vecka sen va man nöjd.
Med Liten tog det lite längre tid, men inte så jag började tokträna o endast äta gurka.

Så igår hade jag inte så mycket att tillägga i vårt samtal=)
Jag har ingen aning om vilken diet som är vilken, när man ska skippa kolhydrater o inte.
Medans resten av tjejerna provat flera, visste precis vilken som passade dom o vilken man gick ner mest av?!
Jag satt verkligen där som ett fån?=)

En av tjejerna va inne på sin andra dag med cambridge.
(ja jag googlade det nu för annars hade jag inte haft en aning=))
Hon ska äta pulver i en månad...
I EN MÅNAD!!!!!!
Hon får inte äta någonting annat.
Som tur är finns det väl 3-4 olika smaker...
Tur hon har!!!! =)
Sen ska tydligen jummet vatten göra susen för fettförbränningen direkt på morgonen!?
Ett glas innan frukost?!
VA!?!
Nej jag håller mig till min vanliga frulle tack=)

Jag tror att anledningen till att alla pulver o skit dyker upp måste vara för att vi vill att det ska gå fort!
Vi vill gå ner i vikt o vi vill göra det NU GENAST!!
Som med allting annat.
Det skulle väl vara livsfarligt att sluta äta, därför får vi fylla magen med lite pulver istället.
Någon sa att hon hade "sånt" pulver hemma hon också.
Det va smidigt, lätt om man inte hann laga middag, då kunde man ta en sån istället, MUMS??!
O är det verkligen så jäkla nyttigt?
Lite sallad o en tonfiskburk? borde inte det va ett godare alternativ isf?

Nä, jag vet inte!
Jag antar att jag får skatta mig lycklig över att inte ha dom problemen.
Jag tror nämligen att hade jag haft dom problemen så hade jag nog blivit "amerikan fet".
Jag har svårt att se mig själv att ha den diseplinen som krävs till att sluta "nalla" i godispåsen, ingen grädde i såsen, springa en mil om dagen o räkna kalorier i allt!
Men ja, det är sån jag är...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela