Mitt perfekta lilla kaos...

Hett va det här!

Publicerad 2010-05-19 21:21:56 i Vardagligt,

Jäklar va varmt det blev idag!
Förväntade mig nästan åska nu ikväll!
Hade nästan varit lite mysigt.
Världens störtskur o lite (pyttelite så ingen vaknar) åska på det...

Dagen har mest spenderats ute på altanen.
Liten ville inte ens in när han kom hem ifrån dagmamman så han har varit ute praktiskt taget hela dagen!
Han ÄLSKAR det verkligen, vilket väder det än kan tänkas vara!
O det är inte det att man behöver leka med honom, han har liksom fullt upp med sitt.
Han hämtar en pinne o petar i mina blommor, hoppar studsmatta med basse, följer efter basse när hon leker med kompisar (tills hon blir vansinnig då givetvis o han får traska tillbaka till tråkiga mig igen), rensar ogräs, öppnar o stänger sandlådan, matar katten me gräs... o ja sånt viktigt ni vet=)

Dagen idag slutade me att alla låg i en enda stor hög i studsmattan *riktigt mys*
Basse stod på huvudet o skulle visa nåt.
Liten gjorde likadant o vips, så hade han gjort sin första kullerbytta.
Jag vet inte vad som va roligast: att han faktiskt gjorde en bättre kullerbytta än vad mannen kan åstakomma eller minen som han gjorde när han väl insåg att han kommit runt utan att skada sig *skratt*

En endaste sak är jobbig me värmen dock.
O det är hans förbannade värmeutslag.
Han störs verkligen av det nåt helt galet.
Han är prickig i stort sett ÖVERALLT o det kliar, o kliar, o kliar...
I början trodde jag att han hade fått lös, för det kliade mest i huvudet på honom!
Men jag har kammat, o kammat o kammat o det finns inga.
Sen har ju ingen annan åkt på något heller o det borde ju vara ett gott tecken på att det inte är just lös.
Nu har han kliat så mycket att det blir blödande små sår i nacken o runt öronen.
Därför blev han klippt idag igen för att slippa kallufsen=)
Tycker inte att jag gör nåt annat än klipper honom, men tro det eller ej...han har fortfarande hår kvar! Det kallar jag bra gener det!!
I em började han klia på armarna o till kvällen såg jag att ALLA blöjvecken va prickiga dom också!
O han är såååå galet varm o klibbig!
Det har han ifs alltid varit, men när han va bebis så satt/låg han ju still iaf!
Nu springer han ju runt o gör allting värre =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela