Mitt perfekta lilla kaos...

Natta gurkan!

Publicerad 2010-05-08 21:14:49 i Roliga barn,

"Det är bara att ge henne vällingen o lägga henne i sängen så somnar hon"
Säger både hennes pappa o hennes farmor.

Yeah right!
Jag provade givetvis.
Hon låg där o surplade så fint o stilla men sen tog ju vällingen slut.
Då började hon sjunga, gapa glatt o högt o jag tänkte: hon somnar aldrig.
Men jag lät henne vara.
Tänkte att så länge hon inte skriker o blir lessen är det ju ingen fara.
Hon reser sig upp i sängen.
Jag säger: lägg dig ner.
Hon flinar, slänger sig ner i sängen för att sen snabbt som attan resa sig upp igen precis när jag gått tillbaka.
Denna proceduren upprepas ett par gånger o när sången blir för hög är jag tvungen att ta upp henne i famnen.
Risken är ju att hon väcker liten annars.
Jag sätter mig i soffan med den lilla kroppen nära nära, hon är så liten=)
Hon säger:
- lale
- ja du får träffa honom imon, nu ska vi sova.
- Laaalllleee (ropar hon högt för att få ett svar ifrån undervåningen)
- imon.
- Laaaalllleeee
- shhhyyyy
- lale (viskar hon då så tyst hon bara kan)
=)

Det går ett par minuter o hon börjar gurgla med munnen.
-
Shyyy (säger jag)
- gurgel, gurgel, gurgel
- Shyyy (säger jag igen o vaggar den lilla kroppen fram o tillbaka)
I några sekunder blir hon tyst, sen flinar hon lite o helt plötsligt börjar hon låta.
- Gurgel, shhyyy, gurgel, shhyyy, gurgel....

Det är ju omöjligt att hålla inne med skrattet.
Hon är ju så rolig o smart att det är sjukt!!

Tillslut somnar hon dock som en klubbad säl.
O från det att ögonen stängs så tar det 5 sekunder sen kommer flinet (i sömnen).
Hon är ta mig fasen ALLTID glad den här ungen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela