Mitt perfekta lilla kaos...

ONT!

Publicerad 2010-05-18 13:04:15 i Vardagligt,

Har varit o hämtat en sjuk liten basse i skolan nu!
Lille stackaren, hon hade så ont i magen att hon knappt kunde gå.
Ändå slänger läraren ur sig:
"men jag undrar ja om det inte har med fritids att göra?"
(samtidigt som hon tittar men en blick på mig som säger; jamen du vet)

"man kan ju bli lite nervös o så när det är någonting som man inte riktigt vill"

Men saken är den att, nej jag vet inte.
Klart fritids va jobbigt första morgonen men absolut inte på em när jag hämtade henne.
Då hade hon haft sååå roligt.
Hon hade pysslat o byggt med lego, där fanns en bondgård o ja hon bubblade på som vanligt...
Hon tom längtade till imorgon när hon skulle få gå dit igen.
Ändå blir man "anklagad" för att ha en dotter som är vek...
Det va säkert inte så, men det kändes så!
Jag tror många lärare har såååå mycket fusksjukdommar, lögner o hittepåsaker runt omkring sig att dom har svårt för att ta det på allvar när det väl är allvarligt med barnen!
O detta är ju oroväckande om nåt!!
Ska hon gå där med ont utan att få ringa till mig?
Detta har nämligen hänt en gång tidigare.
Då gick hon där o "plågade sig" tills hon slutade skolan, för hon visste att hon inte fick gå hem innan o hon fick inte ringa mig, så ont hade hon inte bestämde dom.
Då kom hon hem storgråtandes o fick alvedon i soffan innan hon tillslut somnade.
Dagen efter hade hon maginfluensa!

O jag säger inte att varenda unge ska ringa hem så fort det är nåt.
MEN om dom nu menar att dom känner mitt barn så bra på varje utveckligssamtal, hon är så härlig, hon är sån o sån o kan det här.
Då borde dom också veta att hon inte är en sån som hittar på.


Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-05-18 16:29:53

När Maja ärsådär jobbigt trött på morgonen kan hon säga att hon har ont i magen osv. Jag brukar säga att vi testar så får hon ringa om det inte blir bättre. Då säger hon att det får hon inte. Det skulle ju iofs inte funka varje dag att hon ringde efter mig men bara menar att jag känner igen det där att dom kanske inte riktigt tar dom på allvar. Och OM det nu är fritids så får dom väl arbeta för att "basse" ska trivas och inte ha ont i magen då, Eller?

Postat av: Erika

Publicerad 2010-05-18 17:23:31

Ojdå skulle reagera som du! Hoppas att hon snart mår bättre. Lät inte alls roligt. För någon av er. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela