Mitt perfekta lilla kaos...

Överlever jag morgondagen?

Publicerad 2010-05-16 21:57:23 i Vardagligt,

Ja...det är väl ungefär så långt som mina tankar sträcker sig nu!
Imon ska nämligen MIN MAN JOBBA!!
Ett vanligt jobb
Normala tider
o Normal lön!
HÄRLIGT!!

Detta betyder ju DOCK att det är på mitt ansvar att:
1. Få upp båda barnen i tid
2. Se till att dom får frukost i sig
3. Se till att dom har kläder efter väder på sig
4. komma ihåg vem jag ska lämna vart först, så jag inte dyker upp med fel unge på fel plats o kanske tom på fel tid?
5. Se till att jag själv hamnar på jobbet, inte allt försent, gärna med kläderna o sminket på plats o att jag dessutom har med mig min lunch!
6. JOBBA! (det kommer bli rena semstern)
7. När klockan ringer "dax att sluta" så ska jag göra om allting igen.
8. Hämta rätt barn på rätt plats o gärna i rätt tid.
9. Se till att packa upp väskor o "glömda lappar" o byta kläder o skor som är blöta.
10. Se till att dom får fika i sig.
11. Slutligen: UMGÅS!!! O tänka ut vad jag kan göra annorlunda nästa dag (eller nästa, eller nästa eller nästa) för att det ska funka smidigare=)

Låter kanske som att jag i vanliga fall inte gör någonting=)
Men det gör jag faktiskt!
Det är bara det att det va väldigt längesen som jag hade hand om morgonrutinerna, vilket jag också är väldigt glad över=)
Men nu är det alltså min tur, HÄRLIGT!!
Dessutom ska jag cykla för jag har kortast väg till jobbet.
Har ni hört nåt så dumt?
Jag har nog aldrig ångrat att vi sålde golfen så mycket som jag gör nu...den va liksom bra att ha ibland.
(om det va jag som slapp köra den då givetvis=))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela