Mitt perfekta lilla kaos...

Talang 2010!

Publicerad 2010-05-12 20:19:59 i Roliga barn,

Min Pappa va o hälsade på en stund ikväll!
Han skulle hämta sin filmbox som vi lånade för ett tag sen.
Han har lite tid över den här helgen nämligen!
Undra om det är för att lillebror jobbar mycket eller för att mamma är i Prag??=)
Blir nästan lite avis där...=)

Vilket fall...

Som alla med barn vet så händer det ju någonting med ungarna så fort mor eller far föräldrarna tar steget innanför dörren.
Det ska visas, pekas, pratas, skrattas, sitta i knät, gapas, skrikas, sjungas, berättas..
Allt som dom har missat liksom sen förra gången dom sågs eller hördes!
Så även denna gång...
O mitt upp i allt slänger dottern ur sig:

- Morfar morfar!!!
- ja
- Jag kan buktala, vill du höra?
- Jasså kan du det?
- Ja, Nellie har lärt mig, titta nu
(Med en gång får hon allas blickar på sig o det blir tyst i rummet. Hon samlar sig, stänger munnen sådär lite halvt medans vi andra väntar med spänning.)
- A
(vi sitter tysta en stund innan skrattat klingar ut)
- Hörde ni? Hörde ni?
- Ja du sa "A"
- Ja, Visst är det coolt!!!!!??
- Kan du säga B med?
(hon sätter sig tillrätta igen men det kommer inget ljud.)
-jamen B kan man ju inte säga med munnen stängd! Det är ju omöjligt (säger hon då lite halvsur)

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela