Mitt perfekta lilla kaos...

Fy fan ta mig här i fråååååååååån!

Publicerad 2010-10-18 14:08:21 i Vardagligt,

Gärna till något varmt ställe givetvis, där folk dricker dinkar ur kokosnötsskal och inte ställer några fler krav på en än att äta, sova, sola o bada!
Men det är väl bara i en drömvärld sånt händer!! - Köpa en lott!!

Vet inte vad det är med mig idag men jag är på så FÖRBANNAT dåligt humör!
Säkerligen en blandning mellan saker att göra, (pms), höstdeppighet, (pms), och känslan att jag inte räcker till!
Jag har häcken full med saker att göra - jag gör dom - men det räcker ändå inte!!!
Sen gör det ju inte saken bättre av att man bokstavligt talat är BLÅ när man kommer hem!
Jesus va kallt det är...o alla kläder man måste ha på sig...man sitter ju fast...stoppad korv...NEJ jag HATAR DET!!
Den enda gången det är mysigt med dåligt väder är när man INTE behöver ta sig utanför dörren!!

O när jag kom hem idag kom jag ju på vad jag skulle äta till middag.
Svärmors hopkok...
Det är inte det att hon är dålig på att göra mat....ABSOLUT inte! Hon är en mästerkock!
MEN man vet liksom aldrig vad man får!
Hon är av den typen att hon gladeligen kan "lura" i en lever...
Precis som att man inte VET hur just lever smakar om man nu inte tycker om det!
Men vi va trötta igår och när hon erbjöd oss varsin matlåda så tackar man ju inte nej direkt=)
Har ingen aning om vad jag kastade i mig precis...
Det kan vara hjärta, komage eller nåt annat spännande!
Gapa, tugga, svälj - blev en given taktik!
Maten smakade inte dåligt i sig - men bara tanken på exakt VAD det är jag stoppar i mig fick mig att må lite dåligt...=)

Till råga på allt så måste jag ta med mig både barnen till stan idag för att inhandla nya skor och en ny jacka till lilla damen! KUL!!! (eller inte...)
Känner att det kommer bli en TOPPEN eftermiddag det här!
Ingen bil, svinkallt ute, det är måndag och alla är på dåligt humör...
Jag vet att JAG måste laga maten sen, packa allting inför i morgon, skriva klart båda mina uppsattser, plugga på föreläsningen vi hade idag, andas, låtsas vara intresserad av mannens träning när han kommer hem och inte minst: GLÖMMA allt vad egentid och egna intressen heter, glömma att komma ut o springa lite, glömma att träffa någon vän och spy ut min galla.
O sen givetvis lägga mig i tid så jag orkar med en PRECIS likadan dag imorgon med...
KUL!!!!
KUL att vara jag just nu!

Hej!

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2010-10-18 15:20:10

Många styrke kramar till dig

Postat av: Maria

Publicerad 2010-10-18 21:30:48

åååå vad stressad jag blir... ;-)

Det är väl härligt när man har sånna dagar



Kraaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela