Mitt perfekta lilla kaos...

Hur gick det på tentan nu då?

Publicerad 2010-10-01 18:18:33 i Vardagligt,

Jo rätt bra för att vara första gången får jag säga!
JAG ÄR NÖJD!
Så nu hoppas jag bara att mina känningar är rätt o att jag blir godkänd också=)

Men jesus vilka regler som finns!
Det va ju ifs någonting som vi pratade om redan första dagen när jag började skolan men samtidigt är det ju sånt som man numera har förträngt....
Vem vill tänka på tentan det första man gör?=)
För det första så strulade min morgon redan ifrån början...(ovanligt=))
När jag kom fram o skulle "skriva in mig" så fanns jag inte med på listan?!?!
PANIK!!!
Tydligen skriver vi i två olika salar så jag skulle givetvis vara på ett helt annat ställe i ett helt annat hus!
Små sprang bort...själv...
Alla jag va med hade givetvis hamnat rätt! *suck*
Hittade efter mycket om o men vart jag skulle vara o skrev in mig 8:59..
Det ni?=)
Farbron som satt o vaktade va så mysig när jag förklarade varför jag var sen.
- Ja det blev lite ändringar nu på morgonen så det är inte lätt. Men nu hann du ju iaf. Sätt du dig ner o lugna ner dig en stund innan du börjar skriva!
*tusen tack*

Sen finns det ju 1000 regler (om inte fler) på vad man ska o inte ska göra!!
- Du ska visa legg när du kommer o när du går
- Du ska hänga upp jackan o ställa väskan vid dörren
- det ända du får ha med dig till platsen är penna o mat
- du får inte lämna rummet förrän efter 40 min
- behöver du gå på toaletten så måste du ha en vakt med dig...vi kommer till detta strax =)
- du får inte prata med NÅGON ANNAN än dom som vaktar själva skrivningen
- du får inte bestämma din plats själv utan det gör de som vaktar
Har jag glömt nån? säkerligen men strunt samma...

Efter 1 timme känner jag hur kissnödig jag är.
Ingen har då rest sig eller gjort en antydan på att dom ska gå någonstans.
TYPISKT!
Hur gör man?
Går man fram o säger till?
DETTA ÄR JU HELT NYTT HJÄLP MIG!!!
Tänker jag då!
Men men nöden har ingen lag så det va bara att strosa fram!
- Hej, jag skulle vilja gå på toaletten?
- ja visst får du det (säger den söta farbron) skriv ditt namn o tiden då du lämnar rummet här! (samtidigt som han tar fram en lapp o kollar klockan)  Ja så nu skriver du 9:58.
Efter att jag skrivit klart börjar jag gå mot dörren
- Vänta lite (säger söta farbron då) det måste vara övervakat!
Jag försöker kväva ett skratt dels för att jag glömt av detta momentet men också för att jag ska släpa med mig en vilt främmande person som ska vakta mig på toaletten *skratt*

Så där strosar vi sen jag o min manliga vakt som jag knappt vågar prata med för jag vet inte om det är ok.
- då väntar jag här då?
Säger han medans jag tar i handtaget till toaletten.
- ja gör du det, jag kommer strax!
När jag sitter där o gör det jag ska funderar jag på hur roligt det hade varit om någon nu hade velat göra nummer 2...hur mycket hade man skämts när man kommer ut därifrån? o stackars vakten? Ja gud...
När jag va klar gick vi tillbaka igen...
(det låter ungefär så sjukt som det kändes kan jag lova)
Sen fick jag skriva in mig igen...10:00..
2 minuter för lite kissande...ändå rätt ok va? *skratt*

Men själva skrivningen gick som sagt bra vilket känns OTROLIGT skönt!
Nu kan jag ÄNTLIGEN bara slappa!
Detta ledde ju till världens huvudvärk som gav med sig ungefär först nu=)
Men strunt samma...jag är ledig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela