Mitt perfekta lilla kaos...

Ibland blir man lite trött!

Publicerad 2010-10-26 08:44:12 i Vardagligt,

Idag när jag kom hem så låg det en otrevlig lapp i brevlådan!
Vi har ju fått ett miljöhus här på området.
Detta betyder att ingen kommer och hämtar våra sopor utan vi ska källsortera detta själva och springa bort och lämna allting i miljöhuset!
Nu har det ju då visat sig att folk har väldigt svårt för att se skillnad på ett bananskal och en plastbunke vilket leder till att kompostmaskinen där borta har "gått sönder" flera gånger.
Detta leder då till att dom har fått kalla in reparatörer osv, vilket kostar pengar!
O slutligen kommer dom ta till metoden:
HÖJA HYRAN!
Om nu inte folk skärper sig då vill säga!
O detta kan jag bli sååååå jäkla trött på!
Hur svårt kan det vara?

Jag tycker inte heller det är så jäkla roligt att källsortera men någonstans får man väl se det som en nödvändighet!
Vi har fått VÄRLDENS chans att börja tänka miljövänligt här på området och ska väl egentligen bara vara glada för att dom tar tag i det.
Vi kan även få in detta i våra barn tidigt vilket förhoppningsvis leder till att de är någonting som dom tar efter.
För vad har man att skylla på?
Att man inte har tid?
Det är jobbigt?
Man vet inte hur man gör?
När miljöhuset byggdes här så fick vi ett helt gäng med papper där det stod ALLT!!
Hur allting funkade och vad som skulle slängas var osv...

Ska min hyra bli höjd bara för att folk inte kan läsa?
(läs: struntar i det)

Här hemma gör vi ett försök iaf så det är inte mitt fel om hyran blir höjd=)
Jag har nämligen en man som har en förkärlek till att ha koll på grejerna!
Så fort miljö papprena kom hem tejpade han upp dom på insidan av städskåpet:


Så fort vi fick barn så tejpade han upp den här på skafferiet:


hon: du går inte till överdrift nu?
han: nej vaddå?
hon: jamen...hur stor är sannolikheten att han exempelvis får i sig träsprit eller lut?
han: jag vet inte! men OM han får det så vet jag att det är "åtgärd nummer 6" och att man ska uppsöka sjukhus?
hon: så det visste du inte innan? behöver du verkligen lappen till det?


Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2010-10-26 10:41:32

Men men fy fan för vissa . morr. har inte kollat min post än. Vad trött jag blir . hoppas de inte höjer hyran..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela