Mitt perfekta lilla kaos...

Men va är det med folk?!?

Publicerad 2010-10-26 20:34:31 i Vardagligt,

Idag var det familjekväll på skolan för basse bus.
Information för föräldrarna och sånt där!
Vet ni vad det största problemet på hennes skola är?
ATT BARNEN INTE ÄR I TID!
Ja det är faktiskt sant!
Jag hade inte sagt någonting om dom gick i 7:an...men va tusan...nu är det årskurs 2 vi pratar om!
En Pappa hade det "fina" argumentet att han va sen för att dörrarna öppnades 7:55...?????
Han menade att det skulle vara bättre om dom öppnades 7:50!?!?
Jag förstår inte riktigt hur just 5 min skulle få honom att komma i tid!
va spelar det för roll om dörren är öppen eller stäng?
Klarar han inte av att komma strax innan dörren öppnar nu så kommer han väl inte klara det sen heller?!
Då tyckte läraren att dom kunde skaffa fritids på morgonen och lämna redan 7:30...
Men det gick tydligen inte...det va för mycket papper...o för dyrt!?
Sen fanns det lite annat smått och gott.
Bland annat att barnen inte har på sig rätt kläder...
Ni vet det "vanliga"...flickor i klackskor och snygg jacka...man leker ju tydligen inte som barn nu för tiden!
Sen poängterade (den stackars) läraren att det va viktigt att ALLA duschade efter gympan.
Jag hoppade på basse med en gång:
- Du duschar väl? din handduk är alltid blöt när du kommer hem!
- ja mamma, jag duschar!

Det roliga är att allt det läraren tog upp mest var saker som föräldrarna ska se till:
- man ska vara i tid
- man ska ha rätt kläder
- man ska INTE säga till sitt barn att dom slipper duscha
- man ska läsa med sitt barn varje dag i 15 min.

Barnen klarar ju sig galant men det är tydligt att bristen ligger hos vissa föräldrar!
Känns kul!!
Väldigt kul...om det är så här nu vill jag inte ens veta hur dessa barnen kommer klara både högstadiet och gymnasiet!

Min donna behöver dock inte oroa sig över det, o det ser jag till....

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-10-27 14:13:05

Det roligaste är att det inte dirket är dom yngsta föräldrarna som är värst.

Man behöver verkligen inte sätta ribban högt för att klara av att vara förälder idag ;-)

Postat av: Fia

Publicerad 2010-10-27 14:37:12

Håller helt med! Ska man se det ur ett sånt perspektiv så är jag fruktansvärt stolt över vad både jag o du har lyckats åstadkomma med de medel som vi haft!!

Postat av: Pappa Björn

Publicerad 2010-10-27 22:35:00

det va faktiskt helt sjukt, att såna enkla självklara saker va ett sånt problem för vissa som det där med att dörren inte öppnades - skulle ungen komma bättre i tid då?? det verkar inte finnas många stabila "standardföräldrar" nu för tiden...

Postat av: Fia

Publicerad 2010-10-28 08:39:54

"Pappa björn" Va roligt=) Kunde lika gärna skrivit baloo skratt



Håller helt med! O att föräldrarna ens försöker sitta och skylla på just dörren, tycker jag är helt sjukt! Synd att inte fler stod upp för läraren!



Kul att du har länkat till min blogg i din kommentar skratt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fia

Fia är mamma till två UNDERBARA barn och delar säng med sin STORA kärlek. Hon är utbildad makeup artist och ÄLSKAR allt som har med smink att göra. Hon ÄLSKAR också att resa och gör det så fort tillfälle ges (läs: när plånboken tillåter). Hon ryser när hon ser spindlar, någon spotta eller när giftermål kommer på tal!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela